søndag den 17. april 2016

Glæden ved at putte sit liv i kasser

Og en af de kasser er 3 liter lækker, økologisk rødvin til 99 kroner, fra Fakta. Så det var et tilbud min kæreste og jeg ikke kunne sige nej til. Derfor besluttede vi os for, at vi skulle fejre weekenden i en rødvinsbrandert.
Det var skide hyggeligt og den smagte faktisk så godt, at vi købte 3 liter mere, for lige at fejre det! (Nej de er ikke drukket endnu. Efter at være åbnet, kan den holde sig i fire uger. Det er fucking fantastisk!)

Rødvinsbrandert fører også til rødvinstømmermænd. Hvilket vi havde følelsen af, i dag. Men efter at have lavet bananpandekager som kunne smovses ind i akaciehonning og friske jordbær, vendte bøtten en smule. Efter at have fundet sig selv lidt igen, besluttede vi os for at gå i gang med at putte vores liv i kasser - eller bare strukturerer den kommende uge og hverdagen, en lille smule. Søndag har altid været min yndlingsdag på en eller anden måde, men ikke lige så meget, som den er nu. Jeg nyder at bruge min søndag, som en dag hvor jeg kan klargøre og forberede mig, til den næste uges travlhed med arbejde, rejsetid, aftensmad og andet.
Og på en eller anden måde har vi også fået gjort det til en vane, sammen, i vores fælles liv.

I dag blev der lavet dej til en omgang lækre grovboller, vi fik tjekket hvad vi har i fryseren, skabene og køleskabet og ud fra det, lavet en madplan for ugen. Og med et stort ønske om at den holder. Derudover har vi også fået struktureret vores kommende arbejde med eksamensopgaven og faktisk påbegyndt den en smule. Så denne søndag har været en ret fornuftig søndag
Jeg er helt vildt glad over at vi kan hygge os sammen om de "sure pligter". At vi, min kæreste og jeg, kan gøre det til et samarbejde, med et smil på læben. Vi laver mad sammen, vasker op sammen, planlægger maden for ugen og handler ind, sammen. Når der skal vaskes tøj, gør vi også det sammen. Så det bliver til sådan nogle små, hyggelige opgaver. Således hjælper vi også hinanden og det er rart.
Det er småtingene der gør det og selvom vi ikke helt kan lide de samme "sure pligter" lige meget, så er vi gode til at uddele opgaverne således at den der orker det ene frem for det andet, gør det.

Jeg bliver rigtig glad, når jeg "putter mit liv i kasser". Jeg får en succesoplevelse, når jeg har styr på tingene. For det skaber en ro inden i mig, at have kontrol over mig selv. Jeg har brug for struktur i mere eller mindre grad, for at kunne bevæge mig frit. Og jeg synes virkelig der er begyndt at komme en god rutine, hverdag og en glæde uden lige, efter at være flyttet sammen. Jeg synes vi er gode til at bo sammen, lytte til hinanden, være der for hinanden og hjælpe hinanden med, at putte vores liv i kasser, således at det giver mening for os selv og hinanden. Jeg kan mærke at det hele gør mig glad. Glad på en måde jeg længe har savnet og haft brug for. Jeg føler rent faktisk at jeg har et hjem og dét er den bedste følelse nogensinde.
Udover at vågne op ved siden af fyren, som jeg holder enormt meget af. For han er fandeme bare et hit og jeg elsker at bo sammen med hans smilende ansigt og dårlige jokes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar