tirsdag den 12. april 2016

April er min yndlingsmåned fordi...

Fordi rigtig mange følelser kommer frem. Positive følelser.

Jeg havde i tankerne at skrive et indlæg omkring April, inden april måned startede. Men det nåede jeg ikke. Nu er jeg nogle dage inde i april, men den er heller ikke slut (endnu).

April er nemlig blevet måneden med en masse forandringer. Flest synlige.
Jeg er for eksempel flyttet ud af min lille studiebolig og ind i kærestens dobbeltseng og med navn på postkassen. Det skal spare os nogle penge, det er en lille prøveperiode som måske udvikler sig til noget mere seriøst og det kan endda være, at kvadratmeterne skal udvides, på et senere tidspunkt. Men alting til den tid. Lige nu synes jeg bare livet er skønt, fordi jeg skal putte med den sødeste fyr i verden, hver aften og fordi der er plads til alle mine ting, i hans kælderrum. Det er perfekt!

Derudover blev jeg også 25 år, den 4. april, hvilket jeg fejrede med min mor, søskende, påhæng, niece og bonus far. Det var lige som jeg ønskede mig, med nærhed, ro og hygge. Dagen stod på pølsehorn (opskrift fra valdemarsro.dk), laksehapsere (semi-selvopfundne), hindbærlagkage (inspiration fra nettet) og chokolader. Jeg blev forkælet med mange gaver og en god stemning, hvilket passede mig rigtig godt. Solen skinnede også!




Derudover var den 2. april også dagen hvor min kæreste og jeg har været sammen i 8. måneder. Tiden er fløjet af sted og jeg er virkelig gladere end glad. Det føles så skønt og de beslutninger vi tager, virker bare så gode. Jeg har den opfattelse af, at vi fungerer godt sammen og ja, så er vi bare rigtig glade for hinanden.

Så april er for mig en af mine yndlingsmåneder. Foråret kommer mere og mere frem, jeg har fødselsdag, de sidste par år har jeg fået penge tilbage i SKAT og så synes jeg bare der sker en omvæltning i mit humør. Jeg kan se fremad på en anden måde, dagene er lysere og jeg forvandler mig i et hurtigt tempo, til et morgenmenneske med lyst til hjemmebag og fuglefløjt. Forårsfornemmelserne bliver til virkelighed og solstrålerne minder en om sommeren der kommer. Jeg elsker denne følelse - samt følelsen af, ikke at skulle iklæde sig varme, tunge klæder.

Jeg er blevet så grebet af stemningen, at jeg impulsivt valgte at gå til frisøren og bagefter ind i den nærmeste genbrug (dog i Holbæk) og finde nye fund. En pink, lang nederdel til 15 kroner og en lilla-stribet blue til 30 kroner, blev det til. Jeg er meget glad!

Så nu må der godt komme lidt mere knald på solen, så jeg kan lufte mine blege ben, i min fine nederdel. Hurra for sommer!

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar