tirsdag den 8. marts 2016

Glad uden på og inden i - det kan vi li

Livet smiler bredt til mig, fortiden. Selv når jeg er allermest nede, så er der noget der får det hele til at vende. Jeg ved godt, at man skal være sin egen lykkesmed. At man ikke skal redes eller rede andre. Men jeg har virkelig fundet noget godt at holde fast i og noget, der gør mig glad inden i. Jeg er simpelthen glad for, altid at blive mødt på en forstående måde, som kan få min grå og væltende verden, til at vende på et sekund. Når man har tendens til at overtænke og/eller at være angst, så er det dejligt at tilbringe hverdagen med en, som tager lidt lettere på tingene. Nogle gange lidt for let. Men jeg synes det er helt igennem fantastisk og jeg kunne ikke tænke mig, at det var anderledes. Jeg er kommet ned i gear og har slet ikke så travlt med noget som helst. Alder er bare et tal og de ting jeg skal nå, når jeg nok. Så der er kommet en dæmper på sindet og jeg formår lidt bedre, at leve i nuet. Ikke perfekt og intet er rosenrødt, men det er sørme lysnet op. Hvilket jeg i den grad kan takke min kæreste for. Han er verdens bedste kæreste - i min verden - og han er god som dagen er lang. Det føles så godt at være så glad og jeg tænker stadigvæk over, hvordan det mon er muligt, at vågne op og kigge på et andet menneske, og bare synes at det er det dejligste nogensinde og at han er den smukkeste. Det gør mig glad og lykkelig og sådan kan jeg godt lide, at have det. Det får mig til at fokusere lidt mere på mit eget og hygge lidt mere, omkring mig selv. Hvilket jeg i den grad har brug for at gøre og øve mig i. Han hviler så meget i sig selv, føles det som, at det smitter af på mig. Og dermed bliver jeg mere rolig.
Jeg føler mig levende, let og glad - hvilket er lige som jeg gerne vil have det. Eller jeg føler mig det i hvert fald det meste af tiden. For ind i mellem styrtdykker jeg også og er den sure Misse, som ikke kan finde ud af noget som helst. Men det hele er lettet en del og jeg glæder mig mere og mere over hverdagen og tilværelsen.

4 kommentarer:

  1. Nemlig, for det søde bliver så meget sødere, når det også smages med et skævt surt - og så længe det er 80% af det gode og kun 20% røvguitar, er livet sgu nok nær det hele værd ;)

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rart når der er kun 20 % røvguitar - og den må sgu også gerne være der ;) Men ja det føles godt at have det sådan! :)

      Slet
  2. Hjerteøjne ud over det hele!

    SvarSlet