mandag den 9. november 2015

Jeg glæder mig

 Jeg glæder mig til at være færdiguddannet. Jeg glæder mig til, ikke at have en svingende indkomst og til at have mere overskud, end underskud, på kontoen. Og humøret...
Jeg glæder mig til at være færdig og "voksen". Og når jeg så endelig bliver det, så savner jeg sikkert studielivet, med de fleksible hverdage og til tider "behovet" for en sygedag. Ja jeg kommer nok til at savne studielivet helt ekstremt. For jeg har udviklet mig enormt meget og jeg nyder det samarbejde jeg til tider oplever og de mennesker, hvis synspunkter inspirerer mig helt vildt. Men økonomisk set, så glæder jeg mig til at være færdiguddannet.

For lige nu er jeg bare bitter, harm, sur og træls. Træls over ikke at være ansvarlig nok, i forhold til mine penge og bitter over, at banken er nogle røvhuller, som blærer sig med en forstående rådgiver til et ungt menneske som mig, der står i sådan en situation som jeg gør... Men så alligevel bare siger, at de ikke kan hjælpe. Og ja, det er sgu nok min egen skyld og jeg kan bare tage en tudekiks - og tage mig sammen - men jeg synes det er noget værre lort. Og jeg er virkelig bitter. 

Så nu kommer der lige det her sure opstøds indlæg og sådan er det bare.

Så nu sidder jeg herhjemme trøstespiser blue jeans og er samtidig ret glad for livet. Og for at have lært at råbe højt, når jeg har brug for hjælp, i stedet for at grave mig ned og være ked af det. Og kører i ring eller i en dyster, negativ, nedadgående spiral. Nej jeg er heldigvis blevet lidt bedre, hvis jeg altså skal rose mig selv, og det skal man altså nogle gange. Ja og så er jeg bare heldig at have nogle virkelig fantastiske mennesker omkring mig, til at gribe mig så godt de kan og til at lytte til mine frustrationer. Jeg er virkelig taknemmelig! Så det er jo den positive vinkel på hele denne her lorte situation. Men det er også okay. For alt i alt så har jeg det faktisk rigtig godt. Bortset fra at kontoen er lort og at jeg kunne grave mig ned resten af November og hele December med og ikke komme ud, før Januar blomstrende smiler til mig og siger "hej" med sine frostbidte kinder og alle januarudsalgene, som lokkende vinker mig ind i deres lune butikker, hvorefter jeg grædende må gå ud igen og erkende, at jeg faktisk ikke mangler noget. Andet end at spare op.

Ja, livet byder på mange ting og mange flere ting, i forskellige boldgader, end jeg egentlig havde forestillet mig. Og for at quote Louise: Så byder livet på mange lorte og lagkager...! Og med dette vil jeg afslutte mit sure opstød og komme videre i teksten.

Carpe Diem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar