fredag den 31. juli 2015

Forandring fryder

"Ej det gør du ikke", "dit lange hår er så flot", "du har sådan et flot hår", "du kommer til at fortryde det" osv. - jeg har fået mange kommentarer, når jeg har nævnt for folk, at jeg vil klippe mit lange hår af. Men jeg har også længe tænkt, at jeg ikke skal være langhåret for alle andres skyld. 



Forandring fryder... Er der nogen der siger... Og efter at have lavet en mental plus-og-minus-liste over at være langhåret, nåede jeg frem til den endelige beslutning. "Jeg skal klippes korthåret". Derfor sad jeg her, klokken 14:00, i onsdags. En beslutning jeg slet ikke har fortrudt på noget som helst tidspunkt. Jeg er virkelig glad for mit valg og med 100 likes på facebook, en masse kommentarer både der, på instagram og i virkeligheden, så er mit valg virkelig blevet bekræftet. Ikke at det er andres holdning der tæller, men det føles da skønt med mange komplimenter. Især kommentaren "hvor er du modig!" er blevet genbrugt. Jeg føler mig lidt modig, men jeg synes slet ikke det har været svært at sige farvel til de lange lokker, for jeg havde virkelig brug for en ændring. Nu har jeg en ... FRISURE! Og jeg føler mig lækker.

 Frisøren var rigtig ærgerlig over, at vi ikke fik taget et før-og-efter-billede af mig, men hun synes til gengæld det var en super fed opgave, at skulle skabe noget ud af mit store, tykke hår.


Selv efter "hestehalen" var klippet af og jeg sad tilbage med pagehåret, der skulle klippes til min kort-hårs-frisure, lå der enormt meget hår på gulvet. Frisøren kommenterede det også: "Ja det kan godt være du synes, at du er blevet korthåret, men du har stadigvæk vildt meget hår på hovedet". (At leve med et stort, tykt hår, kan til tider være misundelsesværdigt, men det er virkelig også en last, ind i mellem!)
Alle i salonen snakkede med og synes det var enormt sejt og roste mit udseende bagefter. Det var faktisk en enormt fed følelse, og jeg troede slet ikke, at alle ville være så meget oppe at køre over det. Men gjort er gjort og jeg har slet ikke fortrudt og jeg føler ikke, at der er noget der mangler. Jeg føler en lettelse og en har en "jeg er lækker" fornemmelse.

Livet er simpelthen for kort til en lang-hårs-frisure. Jeg frygter ikke længere den form for forandring.. Jeg havde for bare et år siden, aldrig nogensinde troet, at jeg skulle være så korthåret her, så kort tid efter. At turde tage springet. I dag er jeg virkelig glad for forandringen og det nye look - det giver mig en følelse, af "en ny start". Hvilket føles helt igennem fantastisk. Og så er der mange plusser i forhold til at være korthåret.
Det koster slet ikke så meget, at farve det
Det tager kortere tid at tørre (og at vaske)
Det fælder ikke på samme måde
Børnene bruger det ikke til at komme op fra gulvet
Det kan sættes helt vildt
Det er lettere at sætte
Det er ikke særligt tungt
Det er ret frækt (synes jeg selv)
- Jeg kunne komme på meget mere... Men jeg tror godt, at I kan forstå min pointe.

Så velkommen til den korthårede Misse. Jeg er ægte glad og stort tilfreds med mit "nye" udseende.



Nu kan jeg også passe mine huer igen!


Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar