torsdag den 16. juli 2015

Distræt mis

Lige fortiden er jeg ret distræt. Og fortiden er faktisk en meget længere periode. Det er alt lige fra vaskekort til regninger der forsvinder fra mig. Derudover så dør elektronikken og derfor har jeg været nødsaget til, at købe en ny mobiltelefon. Igen. På afbetaling.
Jeg føler jeg er bagud med billedredigering, tjekke min mail, rydde op herhjemme (selvom at jeg ugen efter Roskilde fik nikket lejligheden en ordentlig rengørings-skalle), jeg er træt og udkørt. Alligevel har jeg fundet overskud til at løbe og har allerede løbet to gange, i denne uge. Det føles godt. Men jeg er sådan lidt dum-distræt og hoved og hænder arbejder ikke helt sammen. Jeg får ikke rigtig gjort alt det jeg gerne vil eller fordybet mig ordentligt i computerspil, kreative processer eller boglæsning. Måske er det fordi der er andre ting der fylder lidt for meget i mit hoved...

For jeg har nemlig mødt en person, som jeg synes er noget af det sødeste. Og jeg har længe gerne ville formuler mig omkring det, men på grund af en masse bøvl og ballade, så er det ikke kommet op til overfladen. I hvert fald ikke før nu. Men nu er jeg ikke længere bange for at sige det højt eller frygter, at nogen skal finde ud af det, hvorefter der kan opstå en tredje verdens krig. Selvom alting stadigvæk kan virke bøvlet, så synes jeg virkelig det er helt igennem fantastisk og den følelse der suser rundt inden i mig, den føles ægte og ærlig, og det er jeg så lykkelig over. Så måske har min distræthed noget med det at gøre og måske er jeg bare sommerkulret og skoletræt. I hvert fald så har jeg lidt svært ved at overskue, at skolen snart starter igen (uge 33) og at jeg skal være voksen og ansvarlig overfor egen læring, når jeg egentlig hellere vil slikke sol med en god bog - hvilket jeg gjorde i dag (og det var første gang i jeg ved ikke hvor lang tid, at jeg rent faktisk holdt fokus) - eller tjene en masse penge, til min alt for dyre luksusliv. Som egentlig bare er fis i en hornlygte, for jeg har ikke noget luksusliv, men jeg kan godt lide at lade som om.

Sommeren føles i hvert fald godt og solen er kommet tilbage, hvilket jeg kan mærke på mine solbrændte lår og arme, her til aften. Det er rart at have påbegyndt "brun mig" projektet og jeg håber på, at jeg kan få meget mere kulør på kroppen (og måske få læst lidt mere bog), inden studiet starter igen.

Hele næste uge skal jeg arbejde i børnehaven og jeg glæder mig til det. Jeg har været på arbejde i går og i dag. I går var en svær opstart og jeg var lige så distræt og tung i kroppen, som jeg føler mig lige nu. Jeg havde svært ved at komme i gang på min otte timers vagt og det føltes som lang tid, før klokken var fire. Men i dag har jeg virkelig nydt det og i morgen skal jeg næsten ikke være der. Så er det weekend og med den venter lidt fest, samt søde mennesker, bestående af gode venner, veninder, den smukkeste baby og en sødling, som jeg holder meget af. Det glæder jeg mig virkelig til!

Jeg burde få blogget lidt mere, men det har været en kombination af, ikke helt at kunne finde de rigtige ord frem, samle tankerne ordentligt og så det hemmelige liv, som jeg lidt føler jeg har levet, på grund af al tumulten. Jeg har faktisk frygtet at skrive noget på bloggen, men nu føler jeg lidt, at jeg skal vende tilbage til den person jeg nu en gang er, som elsker at tage billeder, berette om mit på godt og ondt, samt skrive løs om alting og ingenting.

Jeg håber lidt jeg har været savnet, for jeg savner at blogge.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar