søndag den 8. marts 2015

Venindehygge og lørdag aftens spontanitet

Lige nu er kroppen ramt af tømmermænd og træthed, men jeg er ovenpå efter en alt for fed lørdag.


Jeg startede dagen tidligt med min sofaløve og dyre programmer på DR1. En sød ven kommer forbi med morgenbrød og hygger lidt, mens dyre programmerne fortsat kører i TV'et, efterfulgt af en gammel dokumentar om Grønland. Så er dagen startet.
Da han bevæger sig hjemad, gør jeg mig klar til gadekattestreger i selskab med bedsteveninden.
Vi mødes til en kop kaffe og bevæger hos dernæst mod Roskilde Havn, for at lege lidt med mit kamera, nyde det milde forårsvejr og drikke en enkelt. Senere bliver vi spontant inviteret til koncert på Gimle og derfor inviterer vi en kammerat til aftensmad, hvorefter vi alle tre bevæger os mod Gimle. Her mødes vi med vennen, der kom forbi med morgenbrød og sammen festede vi igennem til bands, jeg slet ikke kendte eller havde hørt om før. Men det var en mindeværdig oplevelse!
Vi skrålede og dansede til Disneyfigur-udklædte bandmedlemmer der sørgede for den perfekte stemning, med fantastisk lyd og sang. Det var et uforglemmeligt øjeblik for en sand Disneyfan som jeg.
Efterfølgende skiftede hele aftenen genre og der var bass-arm-hop-amok-musik i massevis, fyret af, af bandet Dødspop Patruljen. Da jeg først hørte navnet, frygtede jeg noget twisted popmusik, der havde fået en dødsmetaleffekt, men tværtimod. Publikum blev mødt af en kvinde, energisk, spinkel og charmerende med en Mø-lignende fletning, stor halskæde og stram, blå kjole. Vi blev så forelskde i hende og hun fangede virkelig publikum i samspil med hendes mandlige medvokal og det resterende band der formåede at genskabe tidens techno-pop på bedste manèr. Jeg har seriøst ondt i mine lægmuskler og nakke, efter alt for megen hopperi, og er stadigvæk fedtet i håret, efter at have svedt øl og gin& tonic ud af kroppen, med alt for meget dans og alt for få pauser. Det er helt igennem en aften der ikke ryger i glemmebogen lige foreløbig. Og endda i selskab med de bedste mennesker, der helt uventet mødte op.

Billederne fra havneturen må uploades senere, for hovedet er simpelthen for træt. Jeg vil nyde min spindetrold og Harry Pitter i TV, mens jeg varmer mig på minderne fra weekenden.


Hvordan har din weekend været?

Carpe Diem!

1 kommentar:

  1. Lyder pragtfuldt! Haha, og fedt jeg ikke er det eneste unge menneske, der er en sucker for dyreprogrammer på DR :D

    - Anne

    SvarSlet