onsdag den 25. marts 2015

Rutsjebanetur igennem overskud og underskud


Da jeg vågnede en time før mit væggeur, i morges, efter en dårlig nattesøvn med en masse hoste, krampe i det ene ben, toiletbesøg og en opmærksomhedskrævende kat, var jeg overhovedet ikke oplagt til at skulle bruge hovedet en hel dag.
Faktisk var jeg lidt ked af det. Men efter lidt tid i sengen efterfulgt af et langt bad, kom jeg ligesom i lidt bedre humør. Efter den første kop kaffe var stemningen lagt og jeg gik glædeligt mod studiet.


Jeg har nemlig været på indkald i dag og der blev fjollet utroligt meget, grundet overtræthed og ja, så drak jeg en m a s s e kaffe. Men humøret har holdt hele dagen og jeg har faktisk fået noget ud af den. Både personligt og fagligt - og det er vigtigt med en balance af begge dele!



Jeg har nemlig det sidste stykke tid haft en begyndende stress-følelse, blandt andet på grund af dagligdagen i praktikken og et energiniveau der ikke har været tilstrækkeligt i forhold til lektierne hjemme. Jeg synes virkelig det har været en rutsjebanetur gennem overskud og underskud, men jeg er så småt oven på, igen. I går skulle jeg have været til et møde, som jeg blev nødt til at fravælge af personlige årsager, hvilket jeg er yderst tilfreds med i dag. Så jeg slog hjernen fra, tog en lur, drak lidt kaffe og fik nedskrevet nogle ting i forbindelse med praktikken. Derefter lod jeg så aftenen bestå af kødsovs og gaming. Det var så fedt!



Her til aften var der personalemøde hvor jeg selv føler, at jeg som studerende kom godt på banen og vist, at jeg er en engageret studerende der gerne vil det her.
Om mine kollegaer tænker det samme, det ved jeg ikke, men jeg fik sagt nogle ting og selvom noget af det var negativt, så er jeg glad for at jeg sagde det højt. Jeg kan mærke at humøret er meget anderledes fra i går. Jeg har en større, positiv selvfølelse og er mere glad. Det er meget hurtigt skiftende, det kære humør, men sådan er jeg nok bare. I morgen står det på endnu et møde, men denne gang i bestyrelsen hvor jeg bor. Jeg er spændt på om jeg kan bidrage med noget konstruktivt der, for lige fortiden er jeg godt mæt af praktik og studie.


Men påsken nærmer sig. Det betyder koncert og fest om en uge, samt fødselsdag om lidt over en uge, hvilket jeg glæder mig helt vildt meget til. Og mit største ønske i år er en Roskilde Festival billet!

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar