torsdag den 19. februar 2015

Uge 8 i billeder og fortællinger

Søndag var en underlig dag, hvor jeg på den ene side var super glad, men på den anden side lidt mut. Jeg tror jeg trænger til ferie. Sætte livet lidt på pause.
Så jeg googlede nogle forskellige billeder og faldt lidt i staver...
Jeg drømte om varme lande, blå vande og hvide strande. Jeg ønsker virkelig at komme langt, langt væk, hvor solen skinner og man får solbrændte kinder. Bare nyde en luksuriøs tilværelse for en stund og blive serviceret lidt. Men der mangler nogle penge i kassen og at tage dagene ud af kalenderen, før det kan lade sig gøre. Så indtil da må jeg drømme og eventuelt hænge dette billede op, på min ene væg herhjemme, indtil det kan blive realiseret.

Tirsdag var for mig en afslappet dag, med hyggetøj i Vuggehaven, omsorg og leg.
Vi har nemlig Vinterferie denne uge, i institutionen. Det er ikke så tydeligt i forhold til børnetallet, men alligevel lidt. Så jeg synes de børn der heller ikke har ferie, skal have lov til at blive pusse-nusset lidt ekstra om. Desuden er det luksus at arbejde med børn, for her kan du gå i lige det tøj du har lyst til, uden at nogen tænker videre over det...



Tirsdag eftermiddag var jeg barnepige for to lækre drenge. Og hvad var mere passende, end at servere pandekager til aftensmad, på denne pandekagedag? Mhmm..
Vi spiste endda nutella på dem. Luksus barnepige-aften!


Jeg får også løbet mere og mere og jeg føler mig mega sej. Mellem 4 og 8 kilometer pr. gang, så det er helt perfekt. Snart er benene klar til de 10 kilometer, som jeg så gerne vil nå op på. Det giver også langt mere overskud og bare det jeg kommer er sted, er perfekt.


Onsdag: Da jeg kom hjem, blev jeg mødt af en dejlig overraskelse i min postkasse. To tidligere beboere og m e g e t søde damer, her hvor jeg bor, havde lagt en fin lille (hemmelig) gave, i min postkasse. Tænk at blive positivt overrasket på sådan en helt almindelig onsdag. Det vakte så meget glæde og overskud, at jeg i dag havde lyst til at være en æ g t e lyserød kat!


Så i dag har jeg været nærmest l y s e r ø d fra top til tå!
Da jeg var yngre var lyserød en farve jeg afskyede noget så grusomt. Hvis min mor overhovedet overvejede at give mig lyserødt på, kunne hun godt glemme det. Jeg hadede farven! Den var P I G E T og irriterende og nej tak. Men i dag har jeg været iklædt mine spraglede bukser og lyserøde hættetrøje og jeg må tilstå, at farven har gjort mig super glad. Så flere farver på drengen tak!
Jeg har forårskuller og det er lækkert. Jeg er virkelig oven på i den her uge. Det er fedt!

Weekenden er endnu ikke hundrede procent planlagt og jeg tager den lidt, som den kommer. Men jeg skal i hvert fald være barnepige, igen lørdag. Dog for nogle andre drenge. Det skal nok blive spændende.

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar