tirsdag den 3. februar 2015

Positiv energi og lysere dage



Jeg klarede Januar! Hurra! En måned der for mig, virkelig har været lang og besværlig, på alt for mange måder. Økonomien er lumsk og påvirker humøret negativt. Det er virkelig en del af mit liv, som påvirker mig hver evig eneste dag og det er træls. Meget af det er nok min egen skyld, men jeg synes virkelig det er hårdt, altid at skulle tænke i kroner og ører. Det bliver forhåbentligt bedre. Derudover har jeg har haft forskellige skavanker fra December og til nu, men nu vender det hele, i takt med at dagene føles længere og lysere. Det skaber ro og en positiv energi i mit sind.

Det gjorde også, at jeg i går valgte at bage boller og hygge lidt om mig selv. Efter at have spist alt for mange boller og føle mig rigtig tyk, fortrød jeg og havde lyst til at løbe mig en tur. Det halter virkelig med, at få løbeskoene på. Jeg tror jeg er lidt for nervøs for det kolde vejr, i forhold til glatte stier med videre. Jeg er simpelthen mere en sol- og sommer-person. Men jeg har da løbet lidt og jeg har endnu ikke glemt, hvordan man gør. Så det skal nok komme til mig, igen. 


Jeg begynder også at fornemme en struktur, i forhold til at være praktikant og jeg begynder atter engang at få smag for det jeg laver. Efter en skæv start virker det hele rigtig godt og jeg bevæger mig mere og mere sikkert frem, på benene. En, To, Pædagog!
Det er også blevet meget lettere at sammenkoble teori med praksis, fordi jeg ligesom har flere observationer og iagttagelser fra praksis, som jeg kan koble på det teori jeg læser. Jeg har savnet at reflektere og været bange for, at jeg helt havde glemt det. Men jeg har haft en "skriveblokade" der nu er stoppet. Det bliver kun sjovere når lektielæseriet bliver forstyrret af min spindetrold, der legesygt jagter en bold, omkring stolebenene på min stol. Jeg er simpelthen så glad for at have hendes katlige selskab.

Pædagoglivet er virkelig også begyndt at gøre mig glad, Jeg har virkelig haft en svær periode, primært på grund af en periode med ærgerlig undervisning, men praktikken begynder netop nu at lysne for mig og jeg har fået fodfæste. Specielt i forhold til dagligdagen, de betydende relationer og mine mål. Det føles super godt og jeg kan se vigtigheden i mit arbejde. Det har virkelg også rustet mig utroligt meget, at få en knap så let start. Jeg arbejder virkelig med mig selv og successen af arbejdet kan mærkes nu. Jeg har klaret det og jeg er atter engang stolt af mig selv. Jeg kan, jeg skal og jeg vil!

Til gengæld er fotograferingen gået lidt ned af bakke. Jeg har slet ikke fået taget nogle flotte vinterbilleder, men jeg har bare ikke haft lysten til det. Dog var jeg ude at gå en dejlig, lang tur i søndags, hvor tankerne ellers fik lov til at arbejde. Det føltes skønt og jeg kom oven på. Jeg blev også inspireret til flere løberuter, hvilket jeg må overveje, i den nærmeste fremtid.
På gåturen så jeg også en masse kønne steder, som jeg kunne tænke mig at forevige. Så jeg tror, at jeg vil finde tid til en billedtur i den nærmeste fremtid, så min facebook-side og blog, Gennem En Linse, kan få gang i hjulene, igen.

Det var lidt jammer fra mig. Jeg håber livet lever videre i blogland, med forskellige energier. Jeg har det i hvert fald bedre, end jeg har haft det længe. Det er så dejligt.

Carpe Diem!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar