onsdag den 11. februar 2015

Forårsfornemmelser



Lige fortiden har jeg fine forårsfornemmelser. Jeg er blevet småforelsket i varmere farver der blomstrer frem, lyserøde skyer i kontrast til lyseblå himmel og følelsen af, at cykle med åben jakke og solbriller er bare tip-top!


 



Løbeturene om eftermiddagen er også blevet nemmere, fordi det ikke er så mørkt - og om ganske kort tid tror jeg også, at jeg kan starte dagen med en solid løbetur. Jeg glæder mig som et lille barn, til mine morgen-løbe-ture.
I dag kom jeg ud på en 9.16 kilometer lang løbetur/gå-tur, hvilket var helt fantastisk, da jeg så hvor langt jeg havde bevæget mig. Men øv for en belastende tur, med alt for tunge ben der havde bevæget sig ind mod Roskilde by. Det gør jeg ikke igen, lige foreløbig. Det var træls, tungt og trist at løbe blandt biler og mennesker. Da jeg kom tilbage til stierne og de grønne omgivelser, følte jeg mig meget mere levende og glad. Så jeg tror jeg holder mig i de mere "naturlige" omgivelser, på næste løbetur, som gerne burde være i weekenden.


Jeg har også fået hængt min fine vægkalender om, med et lidt primitivt ophæng. Min lille væg-klistermærke-kat er min lille hjælper, i forhold til at huske alt det der nu skal huskes. Nu var det altså også på tide, at få et overblik over projekter, aftaler med videre. Så jeg er glad for at have fået den op at hænge. Især nu hvor jeg også har meldt mig ind i bestyrelsen, her hvor jeg bor. Jeg er spændt på hvad det mon kommer til at betyde for mig, at være en del af den. Vi har et opstarts-møde i morgen, hvor nogle fra boligselskabet og frivilligcenteret blandt andet deltager. Det skal nok blive interessant. Jeg føler, at vi er nogle forskellige individer, der har en masse ressourcer hver især, der tilsammen kan blive noget stærkt. Men nu må vi se hvor det hele fører hen.

Alt i alt går livet nu meget godt fortiden. Følelsen af glæde, god energi og overskud vokser, i takt med lysere dage og jeg kan virkelig mærke, at der sker noget.
Jeg er meget tilfreds med, at jeg er kommet godt ud på den anden side. Jeg har haft nogle fantastiske mennesker, der har lyttet og støttet mig, i forhold til mine tanker, frustrationer og triste øjeblikke.

Carpe Diem!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar