søndag den 18. januar 2015

Catch-up-søndag

Det er ikke så tit jeg får blogget. Jeg er generelt lidt for god til at bruge min instagram, fremfor min blog. Det er noget værre noget, som jeg bør lave om på. Men jeg får det bare ikke gjort. 
Pt. har jeg også været fyldt i krop og sind, i forhold til sygdom 2/3 af December og praktik-start. De mørke dage er heller ikke ligefrem noget der får mig i hopla. Men forleden opdagede jeg, at jeg ikke behøvede cykellygter og refleksvest på, efter arbejde - hvilket gjorde mig mega glad og jeg drønede hjemad, for fuld musik og i højt humør. Her skulle jeg putte med Hera, indtil jeg skulle tidligt op og til brunch lørdag formiddag.


Men i dag er Søndags-temaet: Huslige pligter + kat

Jeg vågnede, som altid, op til den sødeste spindetrold der sørgede for, at jeg ikke flyttede mig fra sengen, den første halve time jeg var vågen. Det er altid hyggeligt med pelset selskab og en, der altid er glad for at se mig.
I nat fik vi besøg af en fremmed kat. Jeg vågnede ved, at Hera brummede meget vredt ude i køkkenet. Da jeg kom ud, så jeg en stor, mørk kat som sad på den anden side af glasruden. Jeg åbnede døren og fik den til at gå sin vej. Hera kom bagefter ind og puttede med i sengen. Hun skulle nødigt have, at andre katte skulle tro, at de boede her....


I dag har jeg også fået klaret et par huslige pligter. Til min store glæde kan jeg atter engang se bunden af vasketøjskurven, hvilket er helt igennem fantastisk. H u r r a !


Omkring sygdom, så har jeg ikke kun været ramt af forkølelse, men jeg har må også sige farvel til min skønne kaffe i en periode - og alkohol, frugt og stærk mad med.
Efter en tur til både lægevagten og min egen læge, har jeg fået konstateret, at jeg ikke kan tåle kodimagnyler Det har skabt nogle gener, i form af aggressive mavesmerter, som heldigvis er holdt op, efter jeg begyndte på kaffe-alkohols-pause. Det er virkelig trist at sidde til 2 gange familie-fødselsdag på en lørdag, hvoraf den ene er brunch med juice, kaffe og mimosa, den anden lækkert, rødt oksekød, rødvin og sodavand, som alt sammen er forbudt område!
Men jeg overlever med lemon-the og chai latte. Så snart jeg er kampklar igen, skal det fejres med en god kop kaffe. Og måske ud og svinge hofterne med en lidt for høj promille og en meget rød læbestift, tænker jeg....

Udover lækker mad fra morgen til aften, i går, nød jeg også godt af selskabet. Først fødselsdag for min kære mormor, som var så glad. Det var en hyggelig formiddag/middag hos hende. Efterfølgende angreb min søster mig med hendes bølgejern og så tog vi ellers af sted til 'farmos' fødselsdag, hvor min anden søster og jeg havde en skøn aften sammen. Senere fik familien lidt for meget alkohol i blodet og snakken gik, med en masse latter og sjofle udtryk. Jeg hyggede mig rigtig meget i går og nød virkelig at tilbringe min lørdag i familiens skød.




Carpe Diem !





Ingen kommentarer:

Send en kommentar