mandag den 8. december 2014

En af de dage....

En af de dage, der egentlig hedder mandag med stort M.
En af de dage, hvor man ikke kan huske, hvor man har lagt sin jakke og sine sko, En af de dage hvor man går ind på personalestuen, når man egentlig skulle på toilettet.
En af de dage, hvor man går med hovedet under armen, hvilket nok skyldes en weekend på langs. En af de dage, hvor man får utroligt meget information, på ganske kort tid.
En af de dage, hvor selv kassen i Fakta strækker og skaber irritation og forvirring.
Atter en gang er det mandag. Atter en gang er en uge begyndt og jeg havde allermest lyst til lasagne, men jeg endte med syltetøjsmadder og mazarintærter - UPS...
Sådan en dag har jeg i dag.
Alligevel smiler jeg stort og er gladere end glad. Alligevel har jeg lyst til at kramme hele verden, trøste og sige, at det hele nok skal gå. Alligevel har jeg lyst til at smile til alt og alle.
For jeg er virkelig glad i låget i dag!

Masser af positiv energi og carpe diem har fundet sted.
Blandt andet fordi jeg har fået taget hul på studielivets kompleksiteter og fundet gnisten frem, i forhold til at læse. Jeg kan pludselig se en mening med mit valg af uddannelse.
Det hele er hvad man gør det til. Og jeg har gjort det til noget dumt og negativt, i en længere periode. Men den periode er vidst slut nu.
Efter at have haft vejledning, med en rigtig god vejleder, satte det pludselig gang i maskineriet og førstesalen har tænkt m a n g e tanker, lige siden. Måske er det også derfor, at jeg ikke kunne huske hverken fra eller til - og sådan er det.
Men jeg glæder mig allerede til at observere lidt mere i morgen og komme i gang med læsning af teori og sammenkoble det med praksis. Det er spændende at arbejde - og at lære!
Atter en gang har jeg også været heldig med praktikstedet.
Jeg er faktisk utroligt glad for mit praktiksted og jeg bliver gladere og gladere, for hver dag der går. Det er nogle skønne unger, søde kollegaer og meget flinke og interesserede forældre, jeg møder i min hverdag. Jeg er glad med glad på - og så gør det ikke noget med dårlig kost, træthed og en hjerne af grød (i hvert fald for nu....)
Carpe Diem!

2 kommentarer:

  1. Og hvor. Viser det bare, at det er SÅ vigtigt, hvilke undervisere/vejledere man støder ind i!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det betyder rigtig meget. Jeg har fundet motivationen frem og skoletrætheden er så småt gemt af vejen. Til gengæld er jeg fysisk træt, efter en lang arbejdsdag. Men det var en yderst konstruktiv vejledning, i dag.

      Slet