mandag den 1. december 2014

1. Søndag i Advent


Nu nærmer julen sig, hvilket jeg atter engang må sige, er en ambivalent tid.
Men jeg har det meget bedre i forhold til at tage hul på "julemåneden", end jeg havde sidste år. I går, den 1. Søndag i Advent, drog min mor, søster, stedfar, lillebror og jeg mod København. Her skulle vi mødes med min tante og fætre, for at pynte min onkels gravsted og skabe julestemning. Det var en hyggelig begivenhed og slet ikke så sørgelig, som jeg kunne have frygtet. Vi fik sat et lille juletræ ved hans grav, hvorpå vi hængte julekugler og snakkede lidt. Vi lagde også gran rundt om gravstedet. Jeg håber på, at det er en tradition vi kan fortsætte. Da vi var færdige og kulden begyndte at bide lidt hårdere, vente vi næserne hjemad. Her sludrede vi videre, bryggede kaffe og satte æbleskiver over, mens drengene legede og spillede på iPads. Jeg lavede et puzzlespil med min yngste fætter.
Det var en sød afslutning og jeg nød lige at se lidt til min københavnske familie.




  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar