søndag den 16. november 2014

Livet er smukt!

Endnu en gang kan jeg afslutte en dag, med et smil på læben. Jeg har haft en dag, der har givet mig følelsen af, at råbe "livet er smukt!"
For efter en tur på plejehjemmet, hvor jeg oplevede en masse ældre og to kvinder der skabte en fantastisk stemning, med skøn sang og dejlig klang, har jeg fået en stærkere følelse af lykke.
Jeg blev ramt af en særlig følelse, som jeg rigtig godt kan lide, da salen med de ældre begyndte at summe og synge med på tonerne. Det var så smukt og jeg blev så glad. Da jeg kom hjem igen, fik jeg besøg af en gammel ven i gamle klæder. Min (første) roommate, som jeg havde en helt speciel tid med. Vi spiste aftensmad sammen og sludrede i flere timer, over kaffe, te og chokolade. Det var så utroligt hyggeligt. Vi krammede farvel og han steg på toget, hvorefter jeg bevægede mig ud i det regnfulde blæsevejr. Jeg smilede hele vejen hjem til min hybel. Og nu sidder jeg her, med en dejlig følelse af lykke i kroppen.
For jeg har det godt.
Jeg har det virkelig godt!
Jeg er så glad over den jeg er og hvor jeg er.
Faktisk er jeg nok tættere på at være lykkelig, end nogensinde før. Hvilket kan være en helt utopisk følelse for mig, oven på alle de negative følelser jeg har gennemlevet i gennem tiden.
Men jeg har det godt. Jeg har ja-hatten på og jeg lever et liv, jeg er glad for. Jeg gør ting der er opbyggende, hvilket jeg ikke vidste jeg var i stand til. Jeg gør det der gør mig glad.
Jeg vil ikke sige at mit liv er perfekt - og bliver det mon nogensinde det? - men jeg har det virkelig godt, her hvor jeg er. Der er faldet en eller anden form for ro over mig.

Livet er smukt!

(Selvom jeg da kan drømme mig langt, langt væk. Ja, og drømmene er vigtige at have, for de holder en i gang. Men når det så er sagt, og selvom jeg blot er en 23 årig pædagogstuderende, der bor alene med min kat, så har jeg det utroligt godt!)

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar