lørdag den 15. november 2014

En stemning af jul


Det er ved at blive vinter. Det er blevet et rigtigt hyggevejr og tid til uldsokker, sweater og varm kakao med flødeskum. Der er et eller andet dejligt ved denne årstid, på trods af de mørke morgener og aftener. For det er snart jul og jeg glæder mig mere og mere til at få pyntet op og komme i ordentlig julestemning. Jeg tænker på at anskaffe mig et lille træ med en lille lyskæde, til at stille ude foran min hoveddør. Det bliver så skønt! Ja, for at være rigtig skør kattedame tænker jeg også, at både Hera og jeg skal have en sok og at hun skal have en kattekalender. (Hvis jeg da kan finde sådan en!) Jeg glæder mig i det hele taget bare rigtig meget til julen i år. Min julestemningsfølelse er også kommet noget tidligere end den plejer - og jeg kan ganske godt lide det! 

Måske skyldes denne stemning af jul også stærkere, efter en dejlig eftermiddag i selskab med søde P. Vi besluttede os for at julehygge en smule med indkøbte Jødekager og ingredienser til lækre havregrynskugler. Jeg fandt nogle grimme julemandsstearinlys frem og pludselig lugtede der lidt af jul og kaffe over det lille bord, i min lille hybel, Det var en herlig fornemmelse og derfor kan jeg ikke andet, end glæde mig til mere jul og mere stemning.

Carpe Diem!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar