lørdag den 15. november 2014

Drømme


Drømme....
Det at drømme er en vigtig egenskab og en fantastisk mulighed. For drømme koster ingenting og med drømme kan du komme vidt omkring. Jeg elsker at drømme!
Drømme... Dem har jeg rigtig mange af - til tider lidt for mange - og det kan give pludselige lyster, kriblen i fingrene, mærkelige tendenser og skøre idéer. Jeg kan sidde og surfe på det kære internet, som jeg faktisk er en ret stor fan af, hvorefter jeg pludselig har fået forskellige kasketter på. Så arbejder jeg med kommunikation og PR, efterfulgt af at være fotograf, noget større i forhold til forskning af pædagogik, sociologi og psykologi og jeg skal gi' dig skal jeg. Jeg kan det hele og jeg vil det hele! Jeg har forfattet bøger, hvor der på ryggen står "M. M", jeg har skrevet og illustreret mine egne børnebøger, tegnet tegninger og været kreativ.
Jeg kan drømme om mange ting, men primært handler det om noget inden for det humanistiske felt. Til tider har jeg ikke nok i det eller den jeg er, og jeg vil meget mere. Jeg er sulten og har blod på tanden. Et klik rundt med jobsøgning og pludselig har jeg fået arbejde på Grønland, med de svært stillede børn. Jeg drømmer videre og er måske i gang med, at forske i store sager og kommer med nye begreber, teorier og idéer. Drømmene vokser sig større og større. Ja, det er nærmest pinligt at vågne op af drømmene og mærke, at jeg egentlig kun er en 23 årig teenage-agtig tøs, der er i gang med en pædagoguddannelse, med alt for meget selvstudie og en rygrad som en vingummibamse. En - hvad skal jeg kalde mig selv? - pige? Med lyst til alkohol og fest, en der elsker kaffe, fed mad og shopping og i det hele taget ikke er særlig voksen. På trods af drømme om Villa, Volvo og Vovhund og æggestokke der skriger, når jeg er sammen med de små pus i vuggestuen. At jeg bare er en "kvinde" i en alt for lille lejlighed, der roder alt for meget, sammen med min kat. I det hele taget er jeg en plat og knap så kontrastfuld udgave af mine store, farverige drømme, men jeg kan drømme! Og jeg elsker mine drømmer og skribler ofte løs i min dagbog, omkring alt det jeg gerne vil og alt det jeg kan. Jeg hader til tider mig selv, for at gøre mig til den værste udgave, af mig selv. For når jeg vågner fra mit dagdrømmeri, bliver jeg ofte ærgerlig over, at jeg har drømt så højt og flot om mange ting, men alt for langt væk fra virkeligheden og nutiden. Alligevel så elsker jeg at drømme mig væk og forestille mig at være forfatter for min egen klumme eller male verden i mine farver, med mine ord og påvirke med mine talenter. For inderst inde tror jeg på, at jeg er meget mere og kan meget mere, end det jeg egentlig viser. Jeg skal bare lige finde vejen derhen, lære at bruge mig selv rigtigt og ind til da, så vil jeg drømme videre i dampen af min sorte kaffe, bag min lysene computerskærm.

Carpe Diem!

2 kommentarer:

  1. Jeg vil gerne sige noget klogt her. men det har du allerede gjort. Så:Ditto?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan altid bruge andres kloge ord!

      Slet