søndag den 5. oktober 2014

Misses Muffins



Så er der sukkerchok på bloggen.
Billederne er lidt blandede telefon- og kamerabilleder (beklageligvis).
Et lille indlæg om mine blomstrende kokke-kunstskaber og Misses Muffins.

Jeg begav mig ud på dybt vand i går, da jeg forsøgte mig som husmor med hjemmebag.
Det var super spændende at komme i gang og jeg må sige, at jeg er blevet ret bidt af det.

Jeg startede ugen ud med hjemmelavede boller og en snyde-kage med hakkede hasselnødder og mandler i. Efter den vellykkede snyde-kage tænkte jeg, at jeg ville lave noget helt fra bunden. Og hvad var en bedre idé end muffins. Så kunne mine fine silikone-muffins-forme også blive vist frem!

Jeg har udviklet min interesse i forhold til at bruge mine evner i køkkenet, og selvom jeg ikke er den bedste i et køkken, så synes jeg at denne weekend har bevist, at jeg ikke er helt så ringe endda!

Den opskrift jeg har brugt til muffins er fundet her og jeg synes de var ret lækre! 


Det er første gang i lang, lang tid at jeg har bagt fra bunden af. Dermed også enormt lang tid siden, at jeg har forsøgt mig med vandbad. Ingen kom til skade under hændelsen - min kat lever i bedste velgående - og vandbadet lykkedes. Så alt i alt et godt forsøg med bagning fra bunden.



Det hele blev mikset sammen til en lækker dej som jeg glædede mig til at smage det bagte resultat af!



Det passede med, at da kagerne kom ud af ovnen, trådte lillesøster ind ad døren. Hun synes det var ganske hyggeligt og ville meget gerne deltage i at putte snyde-frosting (Dr. Oetkers chokolademousse) på. Det endte med at ligne små muldvarper med hundelort på hovedet, hvilket vi hyggede os meget godt med. Men lækkert var det!



Det færdige resultat af mine chokolademuffins med chokoladestykker i.

Jeg fik lokket min søde lillesøster til at lege fotograf - og det var både kagerne og mig selv der stod model.

Her kan I også se min nye nederdel som jeg købte forleden og viste frem på Instagram.







2 kommentarer:

  1. Ih, søskendehygge ér bare det bedste! Og den nederdel har jeg også sendt lange blikke - den er sååå fin!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Søskendekærlig er virkelig det bedste og jeg sætter så meget pris på det forhold min søster og jeg har udviklet.

      Jeg er meget glad for min nye nederdel og synes selv den er noget så fin - så tak for komplimentet!

      Slet