søndag den 5. oktober 2014

Lørdags løjer



Min søster kom forbi ved middagstid lørdag, hvor hun hjalp til med mine muffins. I mens kom der dejligt besøg ind ad døren og vi tilbragte hinandens selskab, sammen med Oktobersolens dejlige stråler. Vi gik alle tre ned til søen og hyggede med en skør app omkring "havens fugle", mens vi kiggede på ænderne der pludselig ville gøre os selskab. 



Og som altid skulle min søster og jeg lige have en søster-selfie, som i dette tilfælde blev en søster-solskins-selfie. Min søster drog videre ud i landet, mens vi udførte planen for dagen:

Der var nemlig mulighed for at klappe og kæle med de smukke Skotske Højlandskvæg som bor herude, hvilket vi glædelig tog til! Det er faktisk min yndlingsko (på grund af deres søde udseende!)



Om aftenen havde jeg besluttet mig for at lave limabønnedeller/butterbeansdeller til aftensmad. Opskriften er fundet her.
Da jeg i forvejen havde 'das Autocitron' valgte jeg ikke at købe en citron og har derfor ikke brugt citronskal i dejen. Endvidere har jeg brugt en grøn peberfrugt, i stedet for en rød.
Så brugte jeg også to fed hvidløg, fremfor et og solsikkeolie i stedet for rapsolie. Jeg dryssede også med lidt cayennepeber for at give dem en lidt mere spicy smag - og jeg kogte hverken hvidløg eller løg.



Tilbehøret til dellerne var rodfrugter jeg har stegt i ovnen i en time ved 200 grader med solsikkeolie og timian. Jeg lavede også hummus (første forsøg nogensinde) som også blev utroligt lækkert og jeg havde i det hele taget et rigtig god følelse omkring min madlavning den aften. I mens rodfrugterne var i ovnen og dejen til dellerne var på vej til at stå en time i køleskabet, kontaktede min lillesøster og gode ven mig. Så i stedet for at være to til middag, var vi fire og det var en fantastisk hyggelig aften!

Jeg fulgte ikke opskriften hundrede procent, i forhold til hummusen, da jeg ikke havde alle ingredienser. Men den blev tilpas krydret i smagen og fik en dejlig konsistens.

Jeg brugte ikke  chilipulver, chili, spidskommen eller tahin. Til gengæld tilføjede jeg cayennepeber for at give det en lidt krydret smag.


Jeg er virkelig blevet inspireret til at lave flere ting fra bunden af, i forhold til mad. Derudover har jeg haft fantastisk selskab af søde mennesker og nydt min weekend fuldt ud.

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar