mandag den 15. september 2014

Som dagene går

Der sker rigtig mange ting hele tiden, synes jeg. Og jeg er bestemt ikke særlig god til at få berettet om det. Derfor er dette indlæg et miks af alt muligt. Jeg har nemlig ikke helt styr på, hvilke dage jeg helt præcist har lavet hvad. Derudover synes jeg også, at det har været svært at komme i gang med studiet igen. På den ene side, for mig, er ret så kedeligt. Samtidig med at det faktisk er meget spændende. 


Og så jeg har det faktisk enormt ambivalent. Men så længe der er kage og søde studie/klassekammerater, så går dagen alligevel. Vi hygger og har det godt og det er dejligt!


I tirsdags var jeg på besøg hos et vennepar, hvor jeg var inviteret på stegt flæsk og persillesovs. Vi hyggede, snakkede og jeg nød at komme hjem i deres skønne, lille hybel der emmede så meget af dem. En dejlig stemning og fantastisk selskab. Og maden var virkelig lækker!


Jeg har også oplevet at se bunden af vasketøjskurven, hvilket gjorde mig noget så glad. Desuden formindskede det også de værste tøjkrisesituationer, og jeg følte ligesom, at jeg var godt med. Så det var rart at komme til bunds med klæderne. Ja, og så har jeg heller ikke haft følelsen af, at mangle tøj (for jeg har virkelig meget tøj! Jeg tænker bare ikke over det, når det alt sammen er smidt til vask.....)


I sidste torsdags var jeg hjemme hos min far. Her så jeg deres nye hundehvalp Anton. Så nu er der to hundehjerter mit eget hjerte banker for. Det var så sjovt at se hvordan de rendte rundt, men Sofus forstår ikke altid sin styrke, så det kunne godt blive lidt for voldsomt ind i mellem.
Jeg hapsede lige et lækkert billede af de to firbenede gutter, mens de lige holdt pause med boldspillet.


Jeg er virkelig blevet bidt af de løbeturer og glæder mig til at komme ud og løbe. Jeg kommer ud nærmest hver anden dag, hvilket jeg er meget stolt over. Jeg er kommet op på 6 kilometer, og har fundet mig en rute, som jeg tænker skal prøves lidt flere gange. Den varer i hvert fald omkring 6.07-6.11 kilometer og det er sådan en fornøjelse!


I den forbindelse skal udstyret også være i orden, så i dag tog jeg til SportsMaster for at blive bekræftet i det jeg selv tænkte. Nemlig at min løbestil er præget af overpronation, hvilket vil sige at jeg drejer for meget indad på fødderne. Så derfor fandt jeg disse Asics sko. De er ikke just de sejeste eller flotteste løbesko, af udseende, men jeg er sikker på at det bliver bedre for mine fødder og ben. Samtidig har jeg også købt nogle nye løbestrømper, som går hele vejen op af skinnebenet.


Hera og jeg går stadigvæk aftenture, men i går valgte jeg, at vi lige så godt kunne udnytte at gå en morgentur. Søndage i Trekroner er ikke særlig livlige. Mit område var præget af søndagsstemning. Samtidig var det heller ikke det bedste vejr! Hera var ikke særlig fornøjet af grådt og vådt. Så vi kom hurtig indenfor igen.


Der tikkede også en noget så sød SMS ind i går. Om jeg ville være med til at spise aftensmad med mine søde overboere. Dét ville jeg bestemt gerne! Så jeg takkede glædeligt ja og mødte op klokken 19:00 hvor der var hjemmelavet rødvinssovs, kartofler og lammebov. Utroligt lækkert lam, dejlige damer og skøn stemning.


Til dessert (og lidt i anledning af min ene overbos kommende fødselsdag) var der lavet lækker-liscious lagkage med hindbær, creme, chokolademousse og glasur. Omnomnom, hvor var det godt. Så jeg ramte min seng meget mæt og ganske tung, da jeg kom hjem igen.

Det er de små ting her i livet, lige fra løbeture, invitation til aftensmad, søde SMS'er, en god sang, gåture med Hera, eller bare det at få ryddet op og gøre det hjemligt (herhjemme), der udgør min enorme lykkefølese fortiden. Jeg er utroligt glad og tilfreds for mig selv og mit liv!

Carpe Diem!

1 kommentar:

  1. Jeg kan godt li at du skriver så meget både om mad og om løb ;) Og selv tak for en rigtig hyggelig aften! :)

    SvarSlet