onsdag den 10. september 2014

Missisk pædagog


Studie, selvstudie, studiegruppe, undervisning, lektier, 2 x børnehavejobs, et barnepigejob .. ja, og noget jeg vil kalde "fritid" samt familieorientering.. Det er sådan mit liv er snøret sammen fortiden. Jeg føler vitterligt at jeg lever efter en kalender og jeg kan sgu ærlig talt ikke huske, HVAD jeg planlægger, medmindre det bliver skrevet ned. Der er alt for få timer i døgnet og alt for lange, kedelige lektier, som siger mig nul og en skid. Jeg føler mig uinspireret og træt i undervisningen og gider ærlig talt ikke at være der. Ja, jeg er træt med træt på.
Selvstudiedagen i morgen skal bruges på arbejde, en tur hos optikeren og bagefter at se min familie. Tre ret gode ting, især fordi øjnene driller og jeg har brug for pengene... Og så trænger jeg virkelig til at se min familie. Så det glæder jeg mig MEGET til! Men lige nu har jeg lyst til at skrige! Jeg skal også have fikset nogle billeder, lavet lektier, spist aftensmad og alt det der. Ja, jeg er nok kommet ind i en post-sommerferie-stress-følelse og lider under den der seriøse hverdag, som jeg alligevel ikke kan tage seriøst. Jeg orker simpelthen ikke at lave alle de lektier. Jeg tager hatten af for fuldtidsmødrene i min klasse, som både har rejsen til/fra seminariet, børn der skal have en hverdag og så studiet i sig selv. Egentlig har jeg INTET at brokke mig over, men lige nu er bægret fyldt og jeg er træt og muggen. Bom, der var sgu en klagesang, men det kan ikke altid være rosenrødt og glædeligt. Næ nej, jeg er udkørt i dag og hjernen snurrer. Jeg tror jeg bør lave lidt færre aftaler, men samtidig er det svært at lade være. Især fordi jeg er god til at føle mig 'ensom' og derfor kan jeg godt lide, at have noget at se frem til. Men jeg tror jeg har fået sagt "ja" til alt for mange ting.
Dog er det ting jeg glæder mig til trods alt og egentlig er det der stresser mig, de skide lektier, som jeg virkelig ikke magter.

En, to, missisk pædagog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar