mandag den 1. september 2014

Løbemis

 Jeg er blevet lidt af en løbemis. Siden uge 30 har jeg løbet mere eller mindre hver anden dag.
Denne morgen er også påbegyndt med en løbetur på 2.87 kilometer.

For jeg har fundet ud af, at jeg er ret glad for at løbe ud i det åbne blå, med mine løbesko på.
Jeg bruger Endomondo til at tracke hvor langt jeg løber, for det finder jeg rigtig motiverende. Og så løber jeg med musik i ørerne. Jeg har ikke én bestemt rute, men løber rundt på kryds og på tværs her i min lille by. Det er herligt og befriende.

Det giver simpelthen et frisk pust til dagen, når den starter med en løbetur. Jeg får en eller anden skøn energi, selvom jeg vitterligt aldrig havde troet, at jeg ville blive "en løber".

Men det gør sgu et eller andet ved hovedet og humøret. Ja, og mit syn på mig selv.
Jeg får en eller anden glad fornemmelse omkring den jeg er, hvilket er et super boost i dagligdagen.
Så selvom jeg til tider tænker "uha, der er skønt under dynen", så er min 'snooze' funktion sat ud og jeg står faktisk op når uret ringer. I hvert fald i hverdagene. Det er sådan en succesoplevelse og lækker følelse, fremfor at tænke "øv, nu skal jeg op igen".
Det får mig lidt til at starte dagen med et glimt i øjet, et smil på læben og positiv energi.
Men derfor nyder jeg nu også at have dovnet den hele weekenden med chips, chokolade, øl og sodavand, og ikke at have rørt en finger. Så det er ikke fordi jeg er blevet det totale overskudsmenneske. Jeg har bare en anden energi i hverdagene, som jeg sætter pris på.

Og så er jeg bare stolt over, at jeg kommer ud af døren og af sted. Og at jeg er blevet til "en løber".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar