onsdag den 16. juli 2014

Sommerferietypen

Jeg gik på sommerferie få dage før Roskilde festival, med et 10-tal fra pædagogstudiet og alkohol i blodet. Det var fantastisk! Jeg havde for længst opgivet håbet om at komme på Roskilde festival, hvilket skar dybt i mit hjerte, men alligevel kom jeg af sted. Det var helt utroligt og jeg hoppede op og ned af glæde. Det var en rigtig skøn tur. Jeg forelskede mig fuldstændig og var fortryllet af Arctic Monkeys gode musik, som jeg bare kan danse derud af til, men også nyde de stille sange. Det var så l æ k k e r t. Derudover er Alex Turner bestemt heller ikke en grim mand. Altså jeg vil gerne føde hans børn! Efter Roskilde har mit liv stået ret så meget i familiens tegn, idet jeg skulle tage afsked med min søde mor, inden hun pakkede sydfrugterne. Derudover har min far holdt et lille studentergilde "part two" for min lillesøster. Ja, og så er jeg inviteret i sommerhus. Jeg glæder mig rigtig meget over sommerferien, men der har også været pause på bloggen. I slutningen af uge 25 stod harddisken på min store bærbar af. Den jeg benytter mig af. Så nu sidder jeg med en lille Asus Eee PC, som jeg benyttede mig af i gymnasietiden til notater i skolen. Det er træls, for den kan ikke rigtig redigere billeder eller noget som helst. Dog er den dejlig nem at skrive på. En rigtig hygge-computer, hvor man kan sidde og pusse-nusse lidt. Så egentlig burde jeg komme i sving med lidt flere blogindlæg. Men jeg savner nu at spille computer, redigerer billeder og se netflix på den store. Det er rigtig trist! Jeg skal have købt mig en ny harddisk og få sat i, men pengene vokser ikke på træerne. Derudover er overskuddet ikke det største lige fortiden. Så den sommerhusferie er tiltrækkende.
Derudover er jeg blevet highjacket som tilkaldevikar i en anden børnehave, end "min egen" børnehave, hvilket for mig er enormt spændende. Jeg skal opleve et andet børnemiljø end mine vante rammer. Det tænker jeg er enormt godt for mig, i forhold til min forståelse af min kommende profession, men også for min personlige udvikling. Jeg glæder mig!
Alt i alt føles det som om, at denne sommer har enormt meget at byde mig på. Både på godt og ondt.

I dag er jeg kommet mæt og glad hjem fra min søde momse og moffe. Jeg spurgte om jeg måtte komme forbi, så der blev serveret lækker salat, grillet øl-kylling og brød. Omnomnom! Endvidere var der magnum til dessert - og jeg fik både hvidvin og kaffe! Det er luksus med sommerferie og familie, når man hænger lidt med knurhårene.

Jeg håber at alle andre har en fantastisk sommerperiode. Enten som feriemenneske eller hårdtarbejdende.
God sommer! Carpe Diem! Meow!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar