tirsdag den 13. maj 2014

Tilbage i børnehaven - og lidt kat!


Det var været en rigtig gråvejrsdag og gummistøvlerelateret!
Derfor pakkede jeg min rygsæk med regntøj og en leverpostejsklapsammen mad, hvorefter jeg drog mod (min) børnehave i gummistøvler.

Det var så dejligt at være sammen med "nye" og "gamle" børn. Jeg har både været til frisør, fået en krone, leget sommerfuglelarve der blev til en sommerfugl, set en transformers, snakket med og som en papegøje, snakket med en cyborg, spist sand-muffins, spist frokost med børnene, skiftet dem, hørt om stoooore kirker og spaghetti med gulerødder, snakket om navne, serveret eftermiddagsmad og givet og modtaget krammere.
Det har været så dejligt at være tilbage i "vante" rammer, med mine kollegaer, som virkede til at have savnet mig. Så jeg håber på lidt flere timer i både vuggestuen og børnehaven. Men det er desværre ikke til at vide, om der kommer flere ud af det. Dejligt var det nu!

Jeg kan virkelig mærke, oven på sådan en dag, hvor givende det er.
Og hvor glad jeg er for, at have fundet den institution. Hvor fantastisk det var, at jeg fik arbejde der, tilbage i sommerferien 2012. Og at det snart er 2 år siden, at jeg begyndte at arbejde der for første gang.
Jeg kan også mærke hvor meget jeg savner stedet. Jeg håber virkelig på flere timer. For det er så givende at være der. Jeg har udviklet mig så meget, den tid jeg arbejdede der. Fra jeg trådte ind af døren første dag, til den pige/kvinde jeg er i dag. Det er så skønt!
Jeg vil have flere, gode som dårlige, stunder, i den institution....

Da jeg ikke må tage billeder af børnene, så får i lige nogle billeder af mit eget barn, som så, så eftertænksom ud i dag. Med regnen på ruden og et fjernt blik. En rigtig teenage-mis!



Det kan godt være, at hun "bare" er en almindelig huskat. Og at jeg til tider drømmer om en lækker Main Coon, som skal hedde Zeus. (Fordi det passer til Hera, ja så corny er jeg). Men jeg synes nu min Hera er noget så sød og dejlig. Med hendes solskinsplet på både ryg og ansigt. Med hendes flotte grønne øjne. Og gode humør! Jeg elsker min kat og jeg vil garanteret altid være hendes crazy-cat-lady-mom. For hun vil altid være min dejlige cat-baby!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar