lørdag den 31. maj 2014

Grillhygge og bobler

Fredag stod i P's tegn, hvor vi startede med frozen yoghurt i Roskilde by og shoppede lidt rundt på Ro's Torv. Jeg endte med at købe en lækker cowboyjakke, da min lillesøster har tyvstjålet hendes egen tilbage. (Hvilket bestemt ikke passede mig!) Så nu har jeg erhvervet mig min helt egen cowboyjakke, hvilket jeg er meget tilfreds med.


Aftenen stod på grillhygge i det blå, med udsigt til søen og dens liv. Vi fik blandt andet besøg af den skønne svanefamilie og nogle ænder der jagtede hinanden på livet løs, for at gøre, hvad de nu skal gøre om foråret.



Så vi plantede os ved de anrettede bålsteder og nød det sidste af aftensolen, mens vi ventede på grillen blev klargjort. Det var super hyggeligt!





Og da der kom fut i fejemøget og vi havde "dækket bord" smed vi laksen på grillen og ventede "spændt" på at smage. Den var marineret med barbarcue - hvilket jeg aldrig har smagt før. Det var nu heller ikke fordi den var særligt gennemtrængende i smagen, men lækkert var det. Jeg e l s k e r grillmad!


Og mens vi ventede på at laksen blev færdig, fik vi fint besøg og en smuk udsigt. Den kære svanefamilie var på tur. Hr, fru og unger (og der er stadigvæk otte!) De bliver simpelthen så hurtigt store, de små svællinger.




Der blev også åbnet op for boblerne, men ikke noget der tog overhånd!



Blot for at fejre at sommeren er nær og at det er grillvejr!


Voila! Eller hvad man siger. Så var der serveret!
Jeg fik ikke taget billede af, at vi også grillede en peberfrugt og kyllingepølser med persille og citron.
Peberfrugten var vældig vellykket, men kyllingerne fik for meget.


Og som afslutning: Tricolore is med (m a s s e r) chokoladesovs!!
Og pludselig var der en node på min tallerken.
Jeg er sikker på, at det er fordi chokoladen ved, at den er sød musik i mine ører!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar