lørdag den 10. maj 2014

Forældre-møde og hjemlig make-over


Det beskriver ret så godt min lørdag. Og er nok også opskriften på den ultimative kæreste-test? For i dag skulle AH med hjem til min mor og møde hende, og min stedfar, for første gang. Hvorefter vi lånte bilen og kørte mod IKEA, for at bruge penge på nyt inventar og give vores hjem, en make-over. (Vi bor ikke sammen, så der var egentlig ikke så megen diskussion omkring det).
Vi drog mod Ringsted med tog og efter næsten en times rejse, stod vi i haven hos min mor, hvor hun bød os pænt velkommen. Jeg synes hun så vildt godt ud! Derudover var det også rigtig dejligt, at de endelig mødtes.
Vi hyggede og snakkede i nogle timer. Drak en masse kaffe og fik lidt mad. Så på nogle youtubefilm og blev underholdt af min lillebror, der gav et show som om han var fra One Direction.
Det var dejligt lige at være sammen med alle dem man holder af, på én gang!



Turen til IKEA i mine forældres lånte bil gik smertefrit. Vi nåede frem i pæn tid, hvorefter AH fik et chok over mængden af mennesker. Hvilket vel egentlig ikke kan komme som et chok, en lørdag eftermiddag. Men han var en sej mand, hvis jeg selv skal sige det! Vi rendte rundt i flere timer, og da vi endelig kom til kassen for at skulle betale, blev mit kun 250 kroner (takket være et gavekort!)
Men jeg blev rigtig ærgerlig over, at jeg havde afslået en fin bænk til mit nye spisebord. Da vi kom ud til bilen var AH så overbærende med mig, at han sagde JA til at gå ind i IKEA én gang til! Vi skyndte os igennem og fandt hynderne til bænken, hvorefter vi susede ned til Ta' Selv Lageret og fandt den fine bænk. Herefter spiste vi en pølse med ketchup og skyllede den ned med en halvflad sodavand og vendte derefter snuden hjemad. Jeg er virkelig taknemmelig over, at vi ikke endte i nogle vilde diskussioner, hvilket man ellers godt kan frygte sådan et sted. Tja, og nu er jeg hjemme og har endelig fået samlet bordet, men er simpelthen for træt til bænken. Desuden venter der mig også en konfirmation i morgen, som jeg gerne burde være frisk til.


Men her kommer lige lidt billeder (fra IKEA's egen hjemmeside) af de store ting jeg har købt. Jeg glæder mig til at lejligheden atter bliver fin, for lige nu roder den noget så forfærdeligt. Trætheden har meldt sin ankomst og jeg er endnu ikke færdig med gaven til konfirmanden - men blogges det skal der altså lige!





Der sneg sig også en simpel gulvlampe ind, til hjørnet af min lejlighed.
Det er sgu rart når det begynder at ligne noget - og nu har jeg hele t o border i min lejlighed, hvilket jeg er mega glad for. Nu skal det hele bare gøres i stand. Men så er det luksus at gå en uge i møde, med lidt for mange selvstudiedage og alt for få lektier.
Hurra for det kæres studieliv !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar