onsdag den 14. maj 2014

På rette vej


 I dag har jeg nedlagt 8,5 times arbejde, 4 lortebleer og 14 kilometer på cykel.
Det har været en rigtig dejlig dag, denne gang i vuggestuen, hvor jeg blandt andet havde sovebørn og stod for at lukke institutionen, sammen med en af pædagogerne.


I formiddag var vi udenfor og lege i sandkassen, hvilket var en sand (hehe) fornøjelse!
Vi nåede heldigvis indenfor i tørvejr, inden det voldsomme regnvejr begynde: "Far si'r det møgvejr!" sagde et af børnene. Heldigvis så vejret noget anderledes ud, da jeg havde fri klokken 17:00 og skulle cykle hjem - hvor heldig kan man være!

Jeg blev mødt af stor glæde fra både kollegaer, børn og forældre. Det var sådan en dejlig oplevelse, og det har givet mig en kæmpe succesoplevelse. Jeg har været savnet!
"Godt at se dig!", "Er du tilbage, hvor dejligt!", "Har du ikke tabt dig?" - De ved lige hvordan de skal charmere sig ind på en ung pige som mig, haha.
Men det har været så skønt, så skønt. I morges kom min ene kollega og sagde: "____ vil gerne lige sige hej til dig. Han kom i morges: 'Kommer Michelle igen i dag?'" - Det smelter mit lille hjerte noget så voldsomt. Han sagde til selv samme voksne i går: "Var det Michelle jeg så?" da jeg kom ind i institutionen. Det er så vidunderligt at være savnet og vide, at man gør en forskel og har betydning. Det bekræftede mig endnu mere i, at jeg har valgt den helt rette uddannelse. Jeg er på rette vej, og det er fantastisk!

Om t r e år er jeg PÆDAGOG. Jeg glæder mig!
Indtil da suger jeg alt det jeg kan, til mig. Jeg nyder at være tilbage i "min egen" institution og følge nogle af de børn, som jeg tidligere har fulgt, men også at opleve de nye børn, hvor jeg for dem, er en ny voksen.
Det er spændende og et enormt givende job. Jeg nyder det fuldt ud!

Efter at have passet alle andres børn kom jeg hjem til mit eget barn: Min Cat-Baby.
Egentlig gad min dovne krop ikke mere, men enkelte "meow" og skønne, grønne øjne lod jeg mig lokke af. Jeg elsker jo den kat, for pokker da! Så vi kom ud på en gåtur, alligevel!




Hvilket altid er lidt af en oplevelse, fordi hun har så meget energi. En rigtig ung hunmis der matcher sit "vilde" udseende. En farlig, farlig (miniature)tiger!
Der hopper op i træerne og i dag prøvede hun endda at jage nogle ænder. Hvilket resulterede i, at hun kom til at hoppe ned i en vandpyt - ja, og så havde hun jo mig på slæb haha.

Tja, så kom der atter en dag med lidt fra mig af.
Det er rart at være i gang igen.

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar