mandag den 7. april 2014

Fotografering


Er der noget jeg gerne vil, så er det at blive bedre til at fotografere.
Jeg synes det er fedt, den måde man kan udtrykke sig på, gennem billeder.
Jeg er kæmpe fan af at tage billeder til min blog, men også til familiekomsammen med videre. Jeg ville ønske jeg kunne gå rundt med mit kamera non-stop, for jeg synes virkelig det er en lækker følelse, at skyde et lækkert motiv.
Jeg har næsten lige erhvervet mig et Canon 7D, hvilket jeg ikke har fortrudt. Men det er ikke altid at det vil det, som jeg vil. Jeg kan godt mærke at det er en nyere model der kræver lidt mere, men jeg er nu ret glad for det. Det virker som det skal, og jeg kan overføre billederne direkte til computeren, fremfor en ekstern kortlæser. Det sætter jeg utroligt meget pris på.
Det skærer stadigvæk i mit hjerte, at jeg ikke har fået mine nytårsbilleder over, fra det gamle kort, men jeg skal lige knække koden, da der er sket en fejl med kortet, således at det ikke reagerer på kortlæseren mere.
Det er blandt andet derfor jeg måtte smide penge efter et nyt - og bedre - kamera.
Jeg kæmper for livet løs med at lære nye tricks og i det hele taget at lære kameraet bedre at kende, men nogen gange synes jeg virkelig min tålmodighed løber op. Tænk at der kan være så stor forskel fra mit gamle 350D til denne model. Men det er der altså. Og det kan mærkes.

Hvis der er nogen bloggere der har gode erfaringer, som de gerne vil dele ud af, så er I mere end velkomne til at skrive. Jeg elsker at få gode råd og tips til, hvordan jeg kan udnytte kameraet bedst muligt.

Indtil da leger jeg videre med mit nye 'legetøj' og glæder mig til, at jeg kan finde nogle modeller og andre motiver, som jeg kan sætte i ramme, på min egen måde.
Ja, og blive inspireret af andre fotografer og bloggere, som er noget så dygtige til at skabe stemning og dybde i deres billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar