tirsdag den 4. marts 2014

Kreative tider


Jeg kom til at gå under viadukten og op i gaden med butikker, på vejen hjem fra praktik/arbejde i går.
Jeg kom til at gå ind i butikken, da jeg så skiltet fra gaden af.
Jeg kom til at tage en kurv under armen og forelske mig i alle deres fine ting.
Men resultatet er blevet ganske godt.
Jeg har lavet fine indbydelser til min fødselsdag! Inspireret af nogle fine indbydelser jeg engang selv modtog (der er dog ikke billeder af dem, men det er hende der har lavet dem).


Men En, To, Tre så var jeg klar med fint fransk karton, stjerner, sølv og guld. Der blev klippet og limet og formet og resultatet, synes jeg selv, blev rigtig fint! Jeg er meget tilfreds og stolt.
Så nu skal der bare frimærker på (hurra for de nye med klister), og så skal de sendes af sted til familie og veninde. Jeg glæder mig til at lave lagkager og varme kakao.

Men det var ikke kun klippe-klister der blev købt og bragt med hjem. Jeg kom også til at købe lidt herligheder til min dejlighed af en lejlighed.



Blandt andet disse to postkort til 3 kroner stykket fra Søstrene Grene, som jeg satte i en ramme fra Tiger til ... 10 kroner. Nu pynter de så fint på min billedhylde i køkkenet og jeg er ganske tilfreds. Sammen med sommerfuglen fra den fine Valentines blomst jeg fik.


I Tiger fandt jeg også denne fine tallerken til min samling af uens service. Jeg synes simpelthen den er så fin med de mange farver. Ja, og så er jeg ganske vild med prikker! 10 kroner. Det er lige til at overkomme, og nu har jeg snart nok til at kunne bruge det, fremfor mit gamle beige.


Jeg kan heller ikke løbe uden om katte. Der var en fin kattedåse og fine kattestrømper i Tiger, som jeg simpelthen måtte eje! Det er ikke til at stå for. Igen 10 kroner pr. styk (tror jeg nok).
Lysene købte jeg i Søstrene Grene. De kostede vidst 3 kroner stykket, eller noget. Så nu kan der også komme lidt farve i mine genbrugsstager.

Mit hjem begynder efterhånden at afspejle mig mere og mere, hvilket jeg simpelthen er ovenud lykkelig over. Jeg nyder at skabe et hjem, hvor jeg føler mig levende og hjemme. Hvilket jeg er begyndt at føle mig her.
Jeg er så glad for min lejlighed og for området jeg bor i. Jeg er glad for Roskilde (omegn) og følelsen af, at høre til og have sin helt egen plads.

Apropros alt det med at have det godt og føle sig godt tilpas, så har vi også malet lidt i Caféen (SFO'en).
Vi lavede lidt påskepynt i går, hvor vi malede sådan nogle "skum-pap" æg og påsatte fjer og palietter.


Mine fine æg, haha.

Jeg fik også gaver af børnene: "Når du ikke selv har nogen børn der kan give dig gaver, må du godt få af os." sagde de. Jeg fik både kram og fjer beklædte æg. Det var helt fantastisk!




Livet er nu ganske kønt og farverigt, når man selv arbejder for det!

Carpe Diem!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar