søndag den 30. marts 2014

Genbrugs-crawl med en veninde

En, to - genbrug!
Jeg stod op lørdag formiddag og gjorde mig klar til en dejlig skattejagt. Der skulle findes genbrugsguld!
Jeg havde aftalt det med en veninde og vi tog ud i den nye "Danmission" der er åbnet i Roskilde. Efterfølgende fortsatte vi i IGEN, som jeg for længe siden forelskede mig i. Der har jeg blandt andet købt min fine rejsekuffert i blå/grønne tern.


Jeg fik lov til at tage et billede af min veninde, efter skattejagten.
Det var en rigtig dejlig tur og jeg fandt så mange skønne ting.

Helt sikkert min nye, yndlings kaffekop!




Som pædagog er dette et "must have" !

Jeg er forelsket i mønstret og de brune knapper

Men især den gule kant er for lækker


Jeg har længe drømt om en sort, pæn damejakke
Og midt i det hele hænger den der... haps!

Et søndags billede af mig, iført jakken

Jeg har, som skrevet mange gange før, en enorm stor forkærlighed for uens tallerkener/service. Jeg går meget op i, helst ikke at have noget ens i mit køkken. Jeg elsker en spraglet tilværelse, i hvert fald på hjemmefronten. Derudover forsøger jeg også, så vidt muligt, at få det indført i klædeskabet. Jeg føler selv jeg er godt på vej. Og jeg er utrolig forelsket i mine nye klæder og nye ting!
Som nogen nok ved, så har jeg også en svaghed overfor katte-ting:

Til tider føler man sig blå og missisk
Derfor denne skønne, ømme blå kat!

Min veninde og jeg går, med armene fulde af genbrugsguld, mod kassen for at betale. Vi er glade og tilfredse med vores fund og glæder os til at komme videre med vores genbrugs-crawl. Idet jeg går mellem møblerne kommer en ældre dame gående med en rullevogn for at lægge ting på plads. Jeg spotter på rullevognen en knage der forestiller to sorte katte. En, to haps!
Jeg er vel ikke CrazyCatLady for ingenting?


Jeg glæder mig til at komme på genbrugsjagt igen. Indtil da vil jeg nyde godt af mine nyindkøbte godter og glæde mig over, at jeg har gjort min hverdag mere farverig og katteberiget.

Carpe Diem!

2 kommentarer:

  1. Nææh, det kan da være jeg skal slå et smut forbi Roskildes genbrugser til sommer. Sikke nogle fine fund, du har gjort dig. Især den prikkede kop og blå-missen! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min veninde var faktisk hende der fandt den prikkede kop. Og vi var så heldige at der var to - én til hver! Jeg blev så glad, så glad. Blå-missen er jeg også total forelsket i. En blå mosaik-kat.
      Roskilde har nogle fine genbrugser - især de to: IGEN og DANMISSION på Københavnsvej.

      Slet