lørdag den 25. januar 2014

MEGAMIS


En gymnasie-veninde, eller nærmere bekendt, som jeg røg smøger med i frikvarterende, når vi bumpede ind i hinanden, eller skålede til festerne, er super kreativ. Hun er faktisk meget kreativ, på en hverdags-agtig måde, og jeg synes hendes tegninger er enorm kreative, syrede, sjove, cool, afslappede, flabede og afspejler hende og hendes personlighed, ret godt. I hvert fald sådan som jeg kender hende. 

Hun har en tumblr hvor hun udlægger sine billeder. Man kan se hendes andre hverdags Anna-Arende-Elsker tegninger, her.

"penis and lyngby vase"



Jeg er enormt stor fan. Især af hendes "penis and lyngby vase", som fik mig til at spørge hende, om hun ville tegnet noget lidt flabet, men "missisk" til mig. Hvilket hun gjorde. Mussel-malet kattemad med fint bestik. MEGAMIS. Jeg ved ikke om det kunne gøres bedre, men jeg er virkelig tilfreds! Jeg købte værket for en pakke Marlboro Light. Det var nogle af mine yndlingssmøger, dengang jeg selv røg. Og som hun så fint afspejler i værket, så er der en skoddet smøg: Jeg er nemlig røgfri i min 7. måned, hvilket er enormt stort.

Nå men...


Værket blev sat i en billig Tiger ramme, som jeg nu mangler et søm til. Jeg tænker at rammen skal i en "kongeblå" ramme, eller måske endda en gammel, antik ramme, for at pointere det "mussel-malede" kattemad og snobbet-heden i billedet. Jeg synes simpelthen det er så skønt, så skønt et billede.

Jeg vil stærkt anbefale folk at tjekke hendes tumblr ud, og se hvilke spøjse ting hun holder af. Noget af det er bare så banalt, lige til eller bare hverdags-relateret. Det bedste af det hele er nok, at hun selv tegner det. Altså frem for at tage billeder eller låne billeder fra nettet. Jeg har fået lov til at sætte nogle af hendes billeder herind, så jeg tager mine, indtil videre, favoritter.

"cigarettes and coffee"



"sex descriptions in books"

"late night kebab"

 Det kan godt være at andre ikke finder dem interessante. Men jeg synes virkelig der er noget talent over det. Enkeltheden, de klare linjer, det spøjse, det genkendelige. Jeg er virkelig fan af hendes tegninger, og vil derfor gerne reklamere for hende! Ja, og blære mig med mit eget, personlige værk. Hendes tegninger er alle sammen scannet ind, men jeg har fået min egen original. Hvilket gør mig ekstra glad!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar