søndag den 5. januar 2014

After Eight Delight

Eller bare ganske simpel aften-blogging.
Det er godt nok længe siden at jeg har haft lyst til at blogge. Sådan rigtigt. Men det har jeg sørme fået lidt lyst til, netop nu.

Jeg sidder og nyder en kop aften-jule-te, mens jeg følger med i Big Brother. Jeg følger mest med på grund af, at en af mine gymnasie-klasse-veninder er med i programmet. Det er godt nok underligt at se en, som man kender, i et reality-program. Jeg har set Paradise Hotel og De Unge Mødre. Men det er jo bare noget man ser, fordi man skal have tiden til at gå. Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig, at jeg skulle genkende et ansigt. Men det er nu spændende nok - og jeg synes faktisk hun er rigtig sød og fornuftig at høre på, i forhold til så mange af de andre. Så jeg er ret stolt! Haha.
Udover programmet i TV, så har jeg også prøvet at rydde lidt op og gøre mere plads, i min ellers meget lille lejlighed. Det sker lidt ad gangen, men jeg regner nu også med at bo her 3 år endnu. Så det gør ikke noget, at jeg tager lidt ad gangen. Dog bliver jeg umådeligt glad, hver gang jeg får fikset noget, ryddet op, støvsuget, flyttet lidt rundt, eller andet der ligesom gavner mig humør og mit forhold, til min lejlighed. Noget der skaber en rar stemning og gør det hjemligt.

Jeg prøver også at skabe en god arbejdsplads for mig selv, men indtil videre er det overhovedet ikke sket. Jeg arbejder for det meste i min seng, liggende, hvilket er irriterende. Det skaber en uro i kroppen. Endvidere gør det også sovestedet til en arbejdsplads, og dermed har jeg ikke den bedste ro i kroppen, når jeg kommer til tidspunktet, hvor jeg skal sove.
Men nu har jeg sat mig i fodenden, med mit sofabord, og prøver at lave en eller anden form for "kontor-stemning". Men jeg sidder dårligt med ryggen, hvilket gør ondt i længden. Så jeg glæder mig til at få skabt mig en arbejdsplads, som jeg kan holde ud, og nyde at sidde ved.

I dag har jeg været ude og gå en tur med min dejlige kat. Jeg er startet lidt forfra med vores "gå-tur-projekt". Jeg ved endnu ikke om det er en god idé. Jeg frygter at det bliver for stor en afhængighed for hende. Men samtidig tænker jeg også, at det er sundt for hende at blive luftet og rørt sig lidt. Og så kan jeg rigtig få luftet igennem i lejligheden, uden at hun skal være bundet i køkkenet, i mens. Den stakkels, lille kat. (Ja, "problemet" ved der hvor jeg bor er, at kattene ikke må være udekatte).
Jeg er utrolig imponeret over min kat - jeg synes selv hun er den nemmeste, og mest imødekommende kat, nogensinde. Hun er utrolig sød og rar! Jeg giver hende bare sele på, og 1, 2, 3 så finder hun sig i, enten at være bundet i køkkenet, eller at gå tur udenfor.
Hun går med rundt og snuser rundt omkring, går ovenpå, på svalegangene, eller med over på græsplænen (og spiser græs). Det er en utrolig hyggelig oplevelse, som jeg nyder virkelig meget. Og så bliver jeg også luftet lidt samtidig! Men det slår nu ikke at gå tur med en hund. Det er en noget anderledes oplevelse, nemlig.
Efter gåturen med Hera, mødtes jeg med AH, hvor vi gik en tur sammen. Vi gik ned forbi Søen og ud til markerne, hvor vi kiggede på heste, geder og får. Det var også dejligt forfriskende, med lidt støvregn og højt til loftet. Lige hvad man har brug for, når man enten skal læse lektier, eller skrive opgave.

Alt i alt har det, på trods af at jeg har sovet længe og været sløv, været en rigtig god og givende dag. Det har været enormt positivt og jeg er enormt glad for mit liv. Jeg er på rette vej!
I morgen starter VNT (Værksted, Natur og Teknik), som er et kreativt valgfag, på Pædagogstudiet. Det er et fag, som jeg finder meget vigtigt, i forhold til min egen udvikling, men også i forhold til det at være pædagog. Jeg synes det er godt at være kreativt tænkende i forhold til mange ting, når man skal have noget med det pædagogiske at gøre. Enten klippe-klister, male, tegne, men også noget som bål, snitte pinde eller bygge/skabe. Det glæder jeg mig til at opleve og finde mere ud af.

Det var lidt blandet jammer fra Misse, denne søndag aften.

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar