torsdag den 28. november 2013

Husmor anno 2013



Tænk engang, hvor er det længe siden at jeg har lavet noget helt fra bunden af. Det er nærmest pinligt! "Hvordan bager man overhovedet?" tænkte jeg, mens jeg stod og hældte ingredienserne sammen. Jeg havde først tænkt mig at bage en kage, men følte efter lidt tid, at det nok var for usundt. Selvom jeg personligt kører jeg ved ikke hvor meget chokolade ind, dagligt, så skulle det ikke være sådan. Nej, for det skal være lidt sundere, således at jeg ikke er alt for usund!


Jeg tjekkede på internettet (hurra, hvor er det skønt at have det!) hvad der skulle en pølsehornsdej, hvorefter jeg fandt min veninde's "Bananpandekage"-opskrift frem, for at se hvad mit kære hjem manglede dertil.
Op til fakta og købe de fornødne ingredienser og tilbage igen. En, to, tre så, så man lige mig blande ting sammen i en skål, og vupti! Så var der sgu noget der lignede dej. Det skulle så lige hæve en times tid, og i mens kunne jeg jo vaske tøj og blande pandekagedejen (som er uden sukker, yay!). 


Pandekagedej, mums

Jeg har dog ikke fået lavet pandekagerne færdige endnu. Jeg ved ikke om jeg skal gøre det i morgen tidlig, eller om det er noget jeg skal gøre senere i aften, således at de er klar til i morgen tidlig? Men dejen er klar og står i køleskabet. Jeg har også hørt, at den godt må trække lidt - så jeg satser på, at den er bedre, senere. Bom, bom. Så blev dejen til pølsehornene klar, og jeg gik i gang med at være ælte-mester og forme små, fine pølsehorn ud af det. Det var faktisk rigtig, rigtig sjovt! Så nu har jeg virkelig lyst til at bage boller, til en anden god gang. Det var SÅ hyggeligt at rulle små kugler, og laver lange pølser. Som jeg snoede rundt om (kyllinge)pølserne, bagefter. Jeg er faktisk en meget stolt person, netop nu. Blandt andet også fordi de blev så fine, i farven, de fine horn, da de kom ud af ovnen. Og fordi jeg synes de smager rigtig, rigtig godt, Med ketchup til! Mums, mums!





Alle billederne er taget med min iPhone, så de er ikke særligt fantastiske. Jeg er rigtig ærgerlig over, at mit kære Canon atter engang strejker. Det er lidt sørgeligt, synes jeg. Så jeg krydser fingre for, at det snart har hvilet længe nok, og derefter er klar-parat til flere billeder.
Indtil da må bloggen "nøjes" med disse iPhone billeder. Men hellere lidt, end slet intet. Så det er jo meget godt. Det er vel bare et spørgsmål om at være kræsen - kvalitet fremfor kvantitet. Ja, ja. Jeg er i hvert fald glad og tilfreds med resultatet af mine kundskaber i køkkenet. 1 - 0 til mig! (Jeg ved ikke lige mod hvem?)

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar