torsdag den 31. oktober 2013

Torsdag

Min ende på Oktober.
Nogle ting jeg holder rigtig meget af er, at ting ikke skal passe sammen. I hvert fald ikke ting som tallerkener, bestik, glas med videre. Servicen i mit hjem må gerne være tilfældig, men fundet med lyst og med hjertet.




Derfor ser mine tallerkener sådan her ud. De er billige, købt forskellige steder, og helst så uens, som muligt. Den hvide med "blomster" på kostede 5 kroner i Kvickly, den med jordbær, den med manden med dragen og den med de grønne, ruderformede figurer på er fra Tiger og har cirka kostet 10-20 kr. stykket.
Jeg kan ikke huske hvor jeg købte den lyserøde.

Endvidere kan jeg virkelig godt lide farver, mønstre og hygge. Hvad er bedre end en "bordskåner" af 'porcelæn' (eller hvad det er?) i farver! Den har jeg valgt at bruge til små fyrfadslys. 



Den kostede også 10 kroner i Tiger.




Jeg har også købt et par lanterner (10 kr. stykket, Tiger), til min vindueskarm. Jeg følte lidt for at kigge derover og nyde lysenes beroligende skær og flammens ivrige bølgen frem og tilbage. Sammen med min karma-kat! Ih, hvor er det dejligt.



Ja, og så starter Movember jo lige om lidt, så her har jeg givet mit eget bud på et moustache!


Jeg synes selv det er et hyggeligt og sjovt påfund, med en dyb mening. Og så elsker jeg navnet 'Movemer'. Genialt fundet på, og hvis jeg var dreng støttede jeg gerne op omkring det!


Til sidst min lille Hera, som slapper af i lysenes skær, på sengen. Det er så dejligt at bo sammen med hende, min søde, lille, bløde, brummende pelsbold.

Alt i alt har jeg haft en meget, meget skøn dag. Vi har i skolen påbegyndt et nyt forløb/fag: DKK. Det var en interessant og hyggelig - ja meget inspirerende - undervisning vi havde, i dag. Jeg nød det i fulde drag. En meget genial lærer vi har, lige pt. Desuden synes jeg også klassen er en super klasse! Ja, og så har vi fået nye studiegrupper i dette forløb, som jeg synes virker ganske spændende. Det er rart med nye øjne, på nye emner. Selvom den anden studiegruppe også var rigtig fin!
Lige nu der nyder jeg mit valg fuldt ud. Jeg har hygget, leget og lært i dag. På bedste vis! Genert, aktiv og glad, som det interesserede barn. Det var for fedt! Jeg havde et smil på læben hele vejen hjem. Det er så rart, så rart.
Jeg er glad.

Carpe Diem!
And Happy Halloween of course!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar