søndag den 1. september 2013

Simpelt

Jeg prøver virkelig at gøre min blog lækker at se på.
Simpel, men alligevel noget for øjet.
Jeg synes slet ikke at det lykkes. Overhovedet.
Jeg er lidt træt af min blogs udseende, og synes mere eller mindre at den minder om noget, der er ligegyldigt.
Men nu ser den ud som den gør. Indtil jeg er i bedre humør og et større elektronisk overskud.
For elektronik og jeg kører ikke så godt sammen, lige nu.
Derfor vil jeg hellere bruge resten af aftenen på, at forberede mig på studiestart i morgen.

Det bliver spændende at påbegynde en videregående uddannelse: Pædagoguddannelse here I come!
Jeg har fået skaffet omkring 6 bøger til prisen: 600 kroner.
Det er jeg selv ret tilfreds med. I det hele taget er jeg ret tilfreds, men også nervøs og spændt i forhold til mit valg af videreuddannelse. Det skal nok blive super godt, at komme i gang.
Det bliver også interessant at se, hvilke personligheder der går mig i møde.
Klassekammerater og medstuderende. Lærere, elever og så videre. Det bliver et helt nyt kapitel i mit liv.


Så har jeg tilbragt min lørdag i min hjemby.
Jeg har besøgt en veninde, som jeg ikke har set i et stykke tid. Det var en meget tiltrængt begivenhed.
Vi hyggede os hjemme hos hende, og ved aftensmad-tid gjorde vi os lidt fine, og tog på café og spiste.
Pasta med karry-kylling blev serveret, med kold fad-cola. Super skønt - og så slap vi for opvasken!
Der blev snakket længe, som piger kun kan gøre det. Hvilket var perfekt!


Vi har været veninder siden børnehaveklassen og derfor betyder venskabet utrolig meget for mig.
Det er som om, at uanset hvor lidt vi ses, så er alt ved det gamle, når vi endelig ses.
Vi har været igennem mange ting, både på godt og ondt, men vi har altid holdt sammen. Hvilket jeg er meget tilfreds med. For hun er en rar veninde at have, og jeg er glad for vores venskab.
Kontakt er ikke altid vores stærkeste side, men tingene virker nemmere nu.

Da vi kom hjem fra Café-tur, stod den på afslapning på sofaen, hvor vi så lidt Mick Øgendahl.
Jeg valgte at bringe en nydelig Herre indenfor, som jeg nød virkelig godt af.


Dermed var det min veninde og jeg, sammen med Peter Larsen og Mick Øgendahl. Rigtig fedt!
I det hele taget har det været en super dejlig aften.
Jeg har nydt godt af denne weekend, også.

Jeg blev hentet af min mor hvorefter vi kørte omkring min far, for at hente den fjernbetjening som jeg havde glemt at få med, til mit fjernsyn.
Bagefter kørte hun mig hele vejen hjem for at sætte mig og mine nye IKEA møbler af.
Så nu har jeg fået ryddet lidt mere op i min lille lejlighed.

Og imens at regnen øser ned ad helvedes til, udenfor, vil jeg nyde at jeg har fået ryddet lidt op, sorteret lidt i tøjet og vasket op. Jeg vil afslutte aftenen med kartoffelmos og kaffe. Ja, og klargøring af skole!

Carpe Diem - og god regnvejrssøndag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar