lørdag den 14. september 2013

Shop Amok

... blev der sagt!!

Så det gjorde jeg. Jeg fik brugt aaaaalt for mange penge. Det er rædselsfuldt pinligt, men faktisk har jeg det ikke dårligt med det. For lige nu, så skal alting nok gå. Det vigtigste er klaret: Jeg har hævet pengene til min Hera's dyrlægeregning. Således at de ikke bliver brugt på alt muligt andet, end hende!


I går pakkede jeg en taske med sportstøj, makeup, nattøj og godt humør, til en mini-weekend hos min skønne veninde, P.
Jeg var først til coach, som kan læses i mit andet indlæg: Be Free. Efterfølgende havde jeg en masse timer, som skulle brændes af. Og jeg følte, at jeg virkelig trængte til en selv-forkælelses-weekend! Så jeg tillod mig at se på tøj til mig selv. For nu hvor der sker så mange ændringer af mig selv, inden i, føler jeg næsten også, at jeg vil ændre det udadtil. Således at jeg ligesom føler, at jeg passer sammen.






Jeg startede med Outlet'et i Ringsted, hvor jeg fandt et par løbesko til 414kr. i Nike Factory. Jeg har ikke haft det helt rigtige sports udstyr, idet jeg har set lidt ned på sportstøj og det at være "smart", når man træner. Men jeg har ligesom fundet ud af, at jeg har det meget bedre med mig selv, når jeg ikke træner i en almindelig bh, i en åndssvag natbluse og et par slappe bukser og all-stars. Jeg kan mærke, at jeg har behov for at have en rigtig sportsbh, en sportstop og løbesko. Så derfor besluttede jeg mig for, at NU skulle jeg altså eje de løbesko. Især nu hvor jeg har tøjet. Jeg er glad for mit køb, og brug af penge. Jeg synes det er godt, og for første gang nogensinde ser mine fødder små ud (!!).




Efter en rundte i Outlet'et hvor jeg ikke rigtig følte, at der var noget som faldt i min smag, tog jeg turen videre over i Ringstedet. Her overfaldt jeg H&M, da jeg havde ekstrem god tid til det. Når man ikke ser på tøj med stress og jag, men rent faktisk giver sig god tid til det, (hvilket jeg slet ikke har prøvet, i jeg ved ikke hvor lang tid), så ender man faktisk med noget ret lækkert tøj!
Jeg tog mig tid til at prøve tingene. Overveje vigtigheden i at købe det, om prisen passede til "niveauet" og så videre. Fedt, fedt, fedt!!
Så jeg endte med nyt tøj og ny makeup, og en følelse af, at jeg faktisk ser godt ud. Det var sørme rart!!






Især blev min store favorit, denne lange 'afslappede' blazer-jakke-et-eller-andet.
Jeg synes den klæder mig rigtig, rigtig godt, og så kan den bruges til hverdag, og fest. Hurra!
Endvidere fik jeg købt en "plane" hættetrøje i grå, som er rar at have til skole, hjemme og/eller arbejde.
Jeg fik købt to bluser, og vågede pelsen ved at købe en i lilla. Utrolig sød og køn!
H&M's originale sorte cardigan, for det er sgu en vigtig beklædning at eje. Og det har jeg ikke gjort i hundrede år og en madpakke - åh, åååh!
 Nye, sorte strømpebukser, idet alle mine er gået i stykker, blevet væk og andet. Så det var en tiltrængt genstand i mit hjem, eftersom jeg også elsker at have en lang top på, med strømpebukser indenunder.
Så fik jeg også købt mig en bronze-pudder, en ny mascara og en kohl eyeliner, til "indersiden" af øjet. For jeg har nogle fine, sorte eyeliners, der er våde. Og jeg skal virkelig øve mig i, at lægge makeup. Så nu savnede jeg den gamle, simple blyant-eyeliner. Welcome back!

Udover tøj fik jeg også købt støvsugerposer, så nu kan jeg endelig få skiftet den meget brugte pose ud. Det bliver lækkert for mit lejligheds-gulv!

Efter flere timers shopping, drak jeg kaffe på en café med min mor. Her fortalte jeg hende lidt om min coaching-oplevelse og planer for fremtiden. Bagefter hentede vi min lillebror i børnehaven, og de kørte mig så op i byen igen.
Der blev indkøbt chips og chokolade til venindetiden, hvorefter jeg drog hjem til P.
Her lavede vi LÆKKER lakselasagne med ostesovs og spinat. Den smagte simpelthen så godt! Let, simpelt og delikat. Nam-nam!
Bagefter flød vi på hendes sofa med åndssvagt TV, chips, dip, kaffe og chokolade. En skøøøøn og afslappet fredag aften.





I morges stod vi forholdsvis tidligt op og gjorde os klar til dagens "Stram Op" i Fitness World.
Jeg glædede mg til at afprøve mine nye løbesko, selvom det ikke var løb, som jeg foretog mig.
Men det har også givet en fed selvfølelse, at have gjort noget for sin krop.
Bagefter valgte vi at gå en tur igennem et loppemarked som var ved Ringsted torv. Her fandt jeg et par søde øreringe, som jeg købte for 5kr.
Ja, og så besluttede vi os for at tilføre nogle nye kaloerier, som vores krop senere kan forbrænde: Vi tog på Mc Donalds og spiste et meal, og drak Mocca Frappés. 




Det var bare så hyggeligt at sidde på en bænk, i solen, og drikke kold mocca med flødeskum. Vi snakkede, fjollede, rodede med mobiltelefoner (instagram, snapchat og andet gøgl). Bagefter bevægede vi os over i Ringstedet, hvor jeg faldt for en skøn vinterjakke, som jeg nærmest bliver nød til at købe! Jeg skal bare lige se hvordan pengene ser ud, til den tid. 

Men for pokker hvor jeg synes den klæder mig - især i Sort/Hvid!
Ej, men jeg ønsker mig den inderligt, så der bliver virkelig nødt til at være penge til den, på en eller anden måde. *håber*
Tja, hvad er der så ellers blevet brugt tid og penge på?
Jo, et cover til min iPhone. Jeg har længe tænkt på at finde et forholdvis billigt cover, som passer til min spraglede personlighed (synes jeg selv).
Og i dag fandt jeg dette cover:


Farverigt, mærkeligt, en anelse piget, sødt og skørt.
Så det passer vel sagtens til mig!

Og med alt dette skriveri, både i dette indlæg, men også det tidligere, vil jeg nu stoppe for i dag.

Carpe Diem !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar