onsdag den 11. september 2013

Forandring

Jeg kan mærke at der sker rigtig meget inde i mig, fortiden. Jeg udvikler min personlighed utrolig meget, ser nogle ting i øjnene, som jeg normalt ikke ville gøre. Hele min forståelse af mig selv er blevet anderledes. Jeg tror jeg er i en forandrings-proces, i en positiv retning. Til tider kan jeg virkelig føle mig helt nede i kulkælderen. Jeg kan føle mig ensom og sørgelig. Jeg kan også mærke, at min angst blusser op. Men det forandrer ikke min følelse inden i, af ændring. For jeg er på vej til at blive til noget. Det har taget mig omkring 22 år at nå til denne følelse. Følelsen af, at det sgu er fint nok at have små bryster, eller at se ung ud. For det er ikke det, det handler om. Følelsen af, at jeg bevæger mig mod stadiet "voksen". Følelsen af, at jeg rent faktisk er ved at opbygge min egen fremtid. Noget, som jeg føler, jeg kan være stolt af! Det er super fedt!

Dog skal det siges, at det materielle følger lidt med. For i min "forandrings-proces" har jeg også lyst til at smide en masse ting ud. Jeg har lyst til at udskifte min garderobe, og jeg har lyst til at smide en masse gamle ting ud, sådan så jeg har færre ting at gøre godt med, i min dagligdag.
Det hele skal ændres. Gamle ekskæreste genstande skal ud af mit liv. Ting og minder fra dårlige tider, støv, skidt og møg der hober sig op, jeg skal have ro og orden. Jeg glæder mig til, at det hele bliver fuldført. Jeg glæder mig til at få lidt penge mellem hænderne, således at jeg kan købe de ting, der nu må være nødvendige. Jeg mangler at få færdiggjort en masse, i denne proces. Men det er okay, for jeg har ikke "travlt". En dag ad gangen! Det hele skal nok gå.

Alt i alt er jeg bare under udvikling. Jeg har det godt med mig selv. Jeg har det godt med det sted hvor jeg bor. Jeg føler mig hjemme! Jeg glæder mig over at vågne op og vide, at jeg er på rette vej. Dermed ikke sagt, at nogle dage er tunge, mørke og triste. For det er de stadigvæk. Men det går den rigtige vej. Og dét er vigtigt!
Derudover er jeg i gang med projekt: Stop med at bide negle!
For i opgaven 'forandring' lyder der også en klang inde i mit hoved.
Jeg vil gerne have pæne hænder. Jeg vil gerne kunne gå med neglelak. Jeg vil gerne være mere feminin at se på. Jeg er begyndt at gøre noget ud af mig selv. Jeg er begyndt at føle mig pæn.
Dét er en følelse der har været længe ventet. Og jeg har lyst til at skrige: HURRA, endelig kan jeg anerkende mig selv!
Langt, langt om længe går tingene den rigtige vej.
Jeg har også holdt mit projekt: rygestop.
Jeg er nemlig røgfri på 13. uge. Hvilket er suverænt! Jeg har ikke taget særlig meget på heller. Så det er også bare super fedt, altså. Jeg kan også mærke en meget tydelig forandring. Jeg hoster slet ikke mere, som jeg gjorde førhen. Jeg har ikke alt muligt slim, som jeg bøvler med i min hals. Jeg får ikke ondt i brystet når jeg løber efter toget, eller cykler langt. Jeg har i det hele taget ikke den samme, slemme stak-ånde-følelse.
Jeg er meget stolt af mig selv!
Uden brug af hverken nikotin tyggegummi eller nikotin plaster. Ingen andre præparater.
Lige bortset fra et glas vand i ny og næ, eller et almindeligt stimoroltyggegummi. Men det tillader jeg også mig selv! Til gengæld har det gået meget ud over neglebidningen. Derfor har jeg lavet en markant stopper for dette: Jeg har puttet plaster på alle ti fingre.
'God Negl' har ikke haft den hensigtsmæssige virkning på mig. Jeg har bidt igennem det hver gang. Det er heller ikke fordi det er synderligt kønt med plaster på alle ti fingre. Men det forhindrer mig i, at tage fingrene i munden. Og den forhindring gør så også, at jeg ikke kommer til at bide negle. Så det er fedt!
Du tænker nok; hvad med toiletbesøg?
Jamen jeg vasker sgu bare fingrene, med plaster og det hele. Så må det skiftes i morgen tidlig, når jeg står op. I morgen, i løbet af skoledagen, må jeg gå og se akavet ud. Jeg synes nu det må være noget kønnere, end mit lettere sindssyge neglebidderi. Så må de skiftes igen, når jeg kommer hjem!
Jeg vil ønske alle held og lykke med deres mål. 

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar