tirsdag den 27. august 2013

Jeg er så glaaaad....

.. for min cykel!!


Så fik jeg endelig min cykel hjem igen. Jeg er virkelig, virkelig glad! Den er rar at cykle på, og jeg har virkelig savnet gode, gamle "Bedstemor". Ja, for det hedder min skønne cykel.

Den har fået nogle rigtig rare dæk på, som er pumpet lige som de skal være - og jeg havde næsten lyst til at kramme den flinke cykelsmed, da jeg nåede hjem. For det var en skøn oplevelse, endelig at være fri og glad, på noget der fungerer så godt.

Udover at have afhentet min cykel, har jeg også fået brugt penge på en bog til uddannelsesstart. Hvilket jeg er glad for. 1 down - 6 to go. Det bliver et laaaaaangt og dyrt projekt at få anskaffet alle 7. Men sådan er det. Jeg vil rigtig gerne uddanne mig ordentligt og anskaffe de rette redskaber og værktøjer i god tid. Dog bliver det lige på falderebet, at jeg får anskaffet mig disse pædagog-bøger.

Endvidere har jeg også fået skudt HPV-vaccine nr. 2 ind i armen, og bivirkningerne er lettere tydelige denne gang. For jeg føler mig lidt influenza-agtig, men jeg ved heller ikke om min krop synes det er en ordentlig omgang, oven på en omgang sygdom i sidste uge. Skidt pyt, for nu har jeg fået nr. 2 - hvilket er rigtig, rigtig godt! Om 4 måneder skal jeg have den sidste vaccine. Så må vi se om jeg når det, inden 2013 slutter. Ellers må jeg betale for det tredje stik.



Så var jeg også lige inde og få tjekket min syn, da der var gratis synsprøve i Profil Optik. Jeg er en smule nærsynet og har en bygningsfejl, men intet alarmerende, så så længe jeg kan leve med det, er der ingen grund til at bruge penge på øjnene.
Det er også en udgift jeg gerne vil være fri for, i hvert fald så længe øjnene ikke svigter mere, end de gør.


Jeg fik også hilst på min mor og søster. De var i Roskilde i dag, fordi min søster skulle til Teori Prøve. Hun bestod med 0 fejl og jeg er en meget, meget stolt storesøster! Det er fantastisk. Jeg kan godt huske hvordan det var, dengang jeg var til teori prøve. Det var forfærdeligt. Samtidig havde man en fantastisk følelse bagefter - i hvert fald jeg, da jeg også bestod. Dog med 1 fejl. Men min søster har altid skulle overgå mig, så alt er som det plejer. Det er bare fedt for hende! Nu vil jeg bare krydse fingre for hende, i forhold til de kommende køretimer og køreprøven. Ja, og hele dette år, da hun i år er 3.g'er og skal have hue på lige om lidt. Sådan føles det i hvert fald.


1, 2, 3.. 
Så gik endnu en dag.


Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar