torsdag den 29. august 2013

En ny form for catwalk



Det er torsdag. Jeg er glad, for jeg er begyndt at røre mig meget mere, end jeg har gjort i lang tid.
F.eks. har jeg cyklet omkring 6-7 km i dag. Hvilket er en noget anderledes hverdag, i forhold til da jeg ikke havde min cykel.
Jeg ser det som en enorm positiv udvikling i mit liv!

Efter jeg flyttede hertil er jeg også påbegyndt gåture med Hera.
Ja, det er jo nok et lidt atypisk syn at se en kat i snor, men jeg synes selv mere og mere om det.
I starten tænkte jeg ret meget over, hvor underligt det nok ser ud, at jeg kommer vadende med Hera i snor.
Men jeg er faktisk ret glad for det.
For jeg kommer mere ud, og hun får oplevelsen af udelivet. Det er godt nok begrænset - meget begrænset - men det er stadigvæk udenfor.
Jeg er glad for at få lidt frisk luft, komme lidt ud, samtidig med at jeg ser hende på opdagelse.
Jeg ved godt at det er begrænset, og måske burde det have været en enten-eller beslutning. Men jeg synes alligevel hun fortjener lidt udendørsliv.
Og for hver gang at vi kommer ud på tur, det bedre bliver hun. Det er fedt at se hvor modig hun er, på trods af at hun er i snor. Og hun er næsten ligesom en hund at gå med. Der er bare mere hopla i hende.
Ja, og så er hun til tider mere nervøs. Hun reagerer også voldsommere end en hund ville, på nogle situationer.
Jeg synes dog stadigvæk, at der er positiv fremgang i projekt Catwalk.
Det er hyggeligt, det er godt og det er en rar oplevelse. Jeg er glad for at give min kat den mulighed, at komme udenfor.

Derudover er der også andre grunde til, at jeg ikke bare lader hende være udekat. På trods af, at mulighederne sådan set er der.
Men det er bare sådan, at udekatte ikke helt er tilladt i dette kvarter. Der er også en forholdsvis stor vej lige ved siden af området.
Der bor også ret mange hunde: Både store og små. Og så vil jeg ikke risikerer at der sker hende noget.
Jeg tror at jeg er en alt for bekymret katte"mor".
Endvidere er hun heller ikke neutraliseret. Så det ville være noget værre møg, hvis der var syv Hera'er om en måned eller to.

Ud over gåtur og hygge, så giver hun - ja, og disse ture - mig mere lyst til at tage billeder og blogge.
Jeg har fået en ny energi i forhold til skriveri, blogging med videre.
Det er meget fedt! Jeg er lettet. Troede helt at jeg havde mistet min blogger-hobby.

Så her er lidt billeder fra en gåtur i området.
Billederne er ikke fra i dag, men det kunne de sagtens have været.

Det er dog lidt krævende at rende rundt med stort spejlreflekskamera, samtidig med at jeg går tur med lilleskiden.

Så begynder gåturs-livet


Sø livet.




Meget yndig udekat-i-sele !

Man bliver træt af gåtur, nye indtryk og frisk luft


Ingen kommentarer:

Send en kommentar