onsdag den 27. marts 2013

Penge her og penge der

Så er der kommet penge på kontoen - og mange er allerede brugt. Lønnen var længe ventet. De skulle have været modtaget den 15., men kom først i dag. Endelig! Så der blev betalt diverse regninger (puha), men også shoppet lidt på nettet og på Strøget, samt en dejlig Café tur på Kafe Kys.

I går havde jeg sidste arbejdsdag, inden ferien. Jeg gik tidligt i seng, i forgårs, for at være klar i hovedet - og frisk - således at jeg kunne arbejde godt igennem, inden den sidste dag. Desværre endte jeg med migræne, som jeg ikke har set noget til i 2 år nu. (Heldigvis). Men ærgerligt var det, at jeg atter engang måtte melde mig syg på arbejdet. Denne gang var jeg kommet på arbejde.

Det hele startede med, at jeg begyndte at blive blind, mens jeg rendte på legepladsen, med børnene. Hvilket er et - for mig - godt kendetegn på migræne anfald. Jeg skyndte mig derfor ind og tage et par hovedpinepiller, som prævention mod eventuel voldsom migræne. Desværre hjalp det ikke. Jeg begyndte at få det underligt i hovedet, og ringede så til min stedfar, for at blive kørt hjem. Jeg kan nemlig ikke finde ud af noget som helst, i den tilstand. Det er ulideligt og jeg hader det mere end noget andet!
Jeg kom hjem til min mor, søster, bror og stedfar, hvor jeg skyndte mig op i min søsters seng. Her lagde jeg mig til at sove, med bind for øjnene, i dyner, puder og mørke. Det skal bare soves væk! Til min store lykke endte jeg ikke med at kaste op. Hvilket jeg ellers altid gør. Så det var "lykken", mit i det hele. Derudover fik jeg også lov til at spise og overnatte hos min mors familie. Det var skønt at se dem - og også "heldigt", for min mor fyldte nemlig 45 år i går. Så det var rart at tilbringe aftenen i hendes selskab. Samt se min stedfar, bror og søster. Det sker ikke så tit.

I dag drog jeg så mod København, hvor jeg mødtes med Kalle på Nørreport. Sammen tog vi ind på Strøget hvor vi kiggede i butikker. Første stop: Tiger. Jeg skulle have mig et par solbriller! Da mine øjne endnu ikke var helt klar på det skarpe sollys, der mødte dem, i København. Senere fandt vi nogle ting, som jeg fik lov til at tage med hjem.

Strøget

Kafe Kys


Halskæde, Gina Tricot, 99 kr.

Pieces Busam Earstuds 18,35 kr. fra ASOS.com

H&M sko, 79,95 kr.

Vans fra Urban Outfitters - 750 kr.
Før-fødselsdagsgave fra Kalle

Oasis Dress in Spot Print, ASOS.com, 412,81 kr.

H&M T-shirt, 49,95 kr.

H&M T-shirt, 49,95 kr.


Kjolen fra ASOS, er en kjole jeg længe har kigget på. Og nu er den købt. Jeg glæder mig meget til, at den kommer hjem. Der kommer nemlig barnedåb og konfirmation, som jeg gerne vil have den på til. Og så vil jeg bare gerne eje den, da jeg synes den er MEGET fin.
Derudover fandt jeg også nogle "basis" t-shirts i H&M, som jeg godt kan lide. De er simple - gode til både pænt brug, men også arbejde. Så det er bare fedt!
Samt en halskæde, som jeg også har haft i sigte, i et stykke tid, men ikke købt. Jeg har været i tvivl på grund af økonomien, men jeg tror det går. Nu er den i hvert fald min, og hænger så fint på mit smykketræ.
Jeg har også tilladt mig at købe et par nye sko. De hvide fra H&M, for at prøve noget nyt. De kostede (kun) 79,95 kroner, hvilket ikke er overdrevet dyrt, for et par nye sko. Jeg tænker, at de kan gå fint til kjoler, bukser og leggings. Især til sommer. Et par lækre sommersko.
De nye Vans, som er en fødselsdagsgave fra Kalle, er fordi jeg længe har manglet et par ordentlige "gummisko" til hverdagsbrug. Mine all-stars er slidte - ja, faktisk ødelagte - så der skulle noget nyt til. Derfor har jeg smidt en masse gamle sko ud. Jeg skal også have smidt mere gammelt tøj ud. Jeg bruger det simpelthen ikke (nok), og så er der for meget af det.
Jeg er nok også lidt i en periode, hvor jeg vil forandre mig selv. Jeg føler, at jeg stille og roligt glider over i en anden fase, og på den måde følger tøjet også med. Jeg fornyer mig selv, så at sige. På en skøn måde.
Med det byder jeg mit nye look og min nye garderobe velkommen!

God påske til blogger-verden.
Jeg skal holde påskehygge i Ringsted og Roskilde, de kommende dage, blandt familie. Det bliver skønt! Der kommer nok også (en masse) billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar