torsdag den 24. januar 2013

Forhåbentligt snart rask.

Så er der gået nogle dage med sygdom. Næsten en hel uge. Natten til søndag vågnede jeg op med en ubehagelig kvalme og til sidst endte det også med, at jeg måtte kaste op. Til min store ærgrelse havde jeg fået roskildesyge, som ikke har ville foretage sig lige med det samme.
Jeg har haft kvalme none-stop lige siden og det er rigtig ubehageligt. Min appetit har heller ikke været den samme. Men i dag har jeg raskmeldt mig til arbejdet i morgen. Jeg har også gået en fantastisk flot frost-vejrs-tur ved Utterslev mose. Her fik jeg knipset med kameraet og hygget mig lidt med solskin og måger. Det var rart med noget frisk luft.
Jeg har også fået luftet ud i lejligheden, smidt reklamer ud, pantet flasker og sågar støvsuget lidt. Toilettet har fået med en omgang klorin, da alle bakterier skulle væk. Og nu mangler opvasken blot, men jeg har ladet den stå. (Ja, jeg er ærlig talt meget doven og det har været meget stor opgave for mig, alt det andet!)
Nu står det på aftensmad. Jeg er i gang med at lave kartoffel-gulerods-mos med ingefær og hvidløg. Jeg tror måske jeg kan lokke Kalle til at købe nogle af Løgimoses medisterpølser med hjem. Dem fra Netto. De smager simpelthen så godt, og jeg tror vi er lidt i kød-underskud. Nogen vil nok mene, at det vel kun er godt, men jeg tror faktisk vi har brug for proteinerne, ift. at komme os over sygdom.
Ikke nok med det, så vil jeg nok gerne stoppe med at ryge. Jeg har ikke røget siden lørdag! Det er helt fantastisk. Jeg har heller ikke drukket kaffe, hvilket ærgrer mig, for jeg kan egentlig godt lide kaffe.
Men sygdommen fylder bare så meget. Det har tærret på min lugtesans, min appetit og min energi. ØV.
Jeg håber på at det kommer til at gå bedre og bedre. I hvert fald har jeg overlevet gå-turen ved mosen og at stå og ordne aftensmad. Hurra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar