tirsdag den 20. november 2012

Til frokost i storbyen



Ved det grønne bord

Et bord jeg købte for 200 kroner i en genbrug. Plus fire stole og en plade til at forlænge bordet med. Jeg behøver vel ikke at sige, hvor højt jeg elsker det? Samtidig matcher det også den sofa jeg købte, til 100 kroner. Jeg er en enorm stor fan af genbrug og usammenhængende service. F.eks. ser jeg helst, at så lidt som muligt passer sammen. Min store drøm er et hjem fuld af lidenskab, kærlighed og charme. Det skal helst ikke være et IKEA-hjem eller et Bo Bedre-hjem. Dog må der gerne være inspiration, dimser med videre, fra diverse boligbutikker. Men jeg har mange ting fra Søstrene Grene, Tiger og Genbrug. Det er min forkærlighed. Billigt, helst genbrugt. Da jeg mener, at genbrug har sin helt store charme - især fordi det er blevet benyttet før. Historien, fortiden og det mindre materielle i, at købe noget der ikke er blevet produceret igen. Recycle!


Den seneste tid har føltes rigtig lang. På grund af sygdom føles dagene rigtig lange. Faktisk så keder jeg mig noget så forfærdeligt.Men det er begrænset hvor meget jeg kan lave, når energiniveauet er lavt. Kameraet bliver dog benyttet. Desværre kun indendørs. Det er ret begrænset hvor fede de er, og egentlig føler jeg mig knap så inspireret. Hera er smuk som altid. Faktisk kunne jeg tage mange tusinde billeder af hende.. Eller rettere sagt.. Uploade mange tusinde billeder. For der bliver taget virkelig mange billeder af den kat.


I lørdags fik Kalle og jeg besøg af min mor, stedfar og lillebror. Det var fantastisk at se dem! De ankom med en plante, der er stor, grøn og smuk! De overvejede en kaktus, men mente at det var på sin plads, at give os en plante. (Kaktussen er fordi jeg aldrig har kunne vedligeholde en plante, eller blomst. Det dør simpelthen for mig. Til min største forfærdelse er min søde, lille kaktus nu død. Den måtte lade livet gennem flytningen. Så nu ønsker jeg mig en ny!) 



Som Hera selvfølgelig straks indtog! 



Vi havde serveret et frokost bord i vores stue. Det var så hyggeligt! Samtidig bagte vi også en kanelkage - meget på gefühlen, da vi ikke har nogen køkkenvægt. Men den blev faktisk rigtig, rigtig vellykket! Som afslutning blev jeg desværre syg, og har ikke rigtig været på toppen siden lørdag. Bortset fra det, så var det bare en rigtig dejlig lørdags-middag, med familiebesøg. Det er længe siden jeg så dem sidst, og det var rart at de gad at rejse herind, for at se vores hybel.



Kagen i ovnen, klargøres til gæsterne - lækkert!!!


Kagen blev spist og der blev drukket kaffe til. Frokosten var også på sin plads! Efter en lang rejse fra Ringsted til Brønshøj, var det godt med et dækket frokost bord. Namme-nam!



Så har jeg også valgt at farve hår, igen. Jeg blev så meget i tvivl omkring det røde hår, at jeg farvede det mørkt. Hvilket har resulteret i en mørke rød/brun farve. Ganske fint, men ikke det jeg regnede med - men sådan er det, når man farver selv. Især når man farver noget oven i rød. Snyde-farven!


Før - vådt

Efter - tørt

Jeg brugte dette mærke og en rigtig dejlig mørkebrun farve. Idet jeg i forvejen er mørkhåret, så har det aldrig gjort så meget, at jeg farver mig mørk. Faktisk overhovedet ikke. Det er værre med sort eller de lidt koldere farver. Men mørke, varme farver har aldrig skadet. Desværre er jeg ret så bleg, så jeg glæder mig til at få noget sol. Det skal heller ikke være en løgn, at jeg overvejer solcenter. Netop fordi jeg er hvid som et lagen. Sygdommen hjælper heller ikke så meget, på min ellers blege hud. Gid jeg var lidt latino, men næ nej. Bleg som en polak! (Håber ikke at jeg støder nogen ved dette udsagn? Det skal lige siges, at jeg er polak, et sted derude).

Men ikke nok med det, så er der da også blevet hygget. Jeg har set Sons of Anarchy (åh, den søde Jax er for skøn!!), jeg har set en masse Bones (Booth er slet, slet heller ikke værst.....) og drukket te, kaffe og vand. En masse væske, varme og mere væske. Jeg pudser næse mindst tredive gange i timen (føles det som). Ærlig talt har jeg aldrig rigtig forstået hvordan kroppen kan producere så meget slim, egentlig vil jeg heller ikke vide det. Men det er anstrengende. Feberen har heller ikke været min bedste ven. Udover alt dette skal det siges, at der udefra set, er noget hyggeligt ved nattøj, te, dyne og tv. Men jeg synes ikke det er rart at være ejermand af influenza. Så nu venter jeg blot på, enten at kunne sende den videre, eller at den blot forsvinder. For det er da en ulejlig skabelse at være vært for. Øv, øv.




Hera har bestemt også holdt mig med selskab gennem sygeperioden!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar