mandag den 19. november 2012

Fremtiden blomster i snot og feber

De dage jeg har haft feber og ikke rigtig kunne så meget - hvilket vil sige stadigvæk - har jeg overvejet fremtiden. Blandt andet fordi jeg altid har kunne lide at bruge hovedet. Ikke nok med det, så er jeg også helt vild med sproget. Det danske, men også tysk og engelsk blandt andet. Ja, ikke nok med det, så er min drøm vel at gå på aftenskole et sted, og lærer spansk. Men den tid den drøm. Lige nu og her hviler min drøm lidt på RUC. Jeg tænker filosofi og dansk. Men jeg er ikke sikker. Journalistik lyder også rigtig spændende. Blandt andet fordi jeg drømmer om at blive forfatter. Det hele virker så skørt, svært og som hårdt arbejde. Men mit ordforråd og min hjerne trænger til udfordring. Hvilke fag det bliver, ved jeg endnu ikke. Men en Humanistisk Bachelor gør ingen skade, tænker jeg. Senere hen kan jeg altid gå på lærerseminaret. Hvis jeg vil blive folkeskolelærer. Eller bruge RUC til at blive gymnasielærer. Eller bare blive pædagogmedhjælper i en børnehave/vuggestue. Hvem ved. Indtil videre er første stop i hvert fald RUC. Og så er der nogle fag jeg skal have afprøvet.
Pædagogik, psykologi, filosofi, dansk og journalistik. Jeg skal have slået lidt sten - saks - papir. Det vigtigste indtil videre er, at jeg er interesseret!
Nå, men ikke nok med det, så prøver jeg også at bruge mine sygdomme fornuftigt. For ud over at sove og spise, så har jeg prøvet at tegne et budget. Indtil videre et lille bitte et, som kun er en skabelon/skitse over det endelige. Jeg trænger til et overblik, også i forhold til vores økonomi. Ellers ender det med, at jeg bare smider rundt med pengene. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at Kalle har aller bedst styr på det med penge. Ikke at han har styr på hvad vi har og ikke har, men han formår altid at bruge meget, meget mindre end jeg gør. Hvilket er helt fantastisk!
Samtidig så synes jeg ikke at sygdommen bliver bedre at leve med. Feberen er mindre, men ikke meget. Jeg sveder, fryser, er træt, nærmest ingen appetit, hoster og er forkølet. ÆV. Sådan er det jo, når man fanger en omgang influenza. Desværre.
I aften står maden heldigvis på risengrød. Det er lige til at få ned! Dejligt nok. Kalle står for det. Jeg er heldig! Især når man er syg og alt muligt, hehe.
Jeg ved ikke helt hvordan blog-indlægget skal afsluttes. Jeg håber bare på, at jeg snart er frisk. Således at jeg kan afslutte nogle ting herhjemme, få undersøgt det med RUC. (Kvote 2 ansøgningen skal være sendt engang i Marts, åh, ååh). Ja, så jeg har travlt. Og så meget frivilligt arbejde har jeg heller ikke lavet. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil. Problemet er nok også bare, at jeg ikke helt ved om jeg skal tage et år mere på arbejdsmarkedet eller hvordan det hele hænger sammen. Nu må jeg se.
I hvert fald er dette en begyndelse! Og enhver begyndelse er en start. Positiv tankegang!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar