lørdag den 27. oktober 2012

Tomt og ligegyldigt

"Dit liv virker utrolig tomt og ligegyldigt, når du kan få det at sidde på netcafe til at fylde SÅ meget og lyde SÅ kedeligt" - Anonym
 
 
Sådan lød en kommentar til mit tidligere indlæg. Hvilket er en helt igennem retfærdig kommentar. Alle skal have lov til at ydre sine meninger. Men den stak i hjertet og jeg tænker.. Hvis det er sådan noget vedkommende responderer på. Hvad så med alt det andet jeg skriver om?
Eller hvad udgør egentlig et liv fyldigt? Hvem bestemmer hvad der er tomt og hvad der er helt. Eller hvad der er ligegyldigt eller givende?
F.eks. arbejder jeg hver dag i en vuggestue. Det liv gør mig glad. For jeg har, siden jeg blev ansat, fulgt med i de små pus og deres hverdag. Jeg har set nogen der er gået fra at kravle rundt og slange sig af sted, til at spankulerer af sted og sidde i deres trip-trap stol uden bøjle på. Det er imponerende hvordan sproget udvikler sig og så videre.
Jeg følger med i diverse nyheder hver dag, men samtidig vælger jeg også at lukke i. For jeg har ikke lyst til at høre om død og sorg hver dag.
Så det at sidde på en netcafé og være total ligeglad med omverdenen, men bare se på dette liv, indefra. Det synes jeg også er med til at fyldestgøre mit liv.
Derfor ønsker jeg at vide, hvad DU tænker om det enkelte liv. Hvad gør dit liv værd at leve? Hvad udfylder din hverdag med positive muligheder og beriger dig?
For lige nu er jeg med ét blevet stødt. Jeg er blevet ramt, gennem kritik af mit liv.
Skal jeg male, dyrke motion og være med i byen for at være "in". Er det i virkeligheden status det hele handler om?
Jeg tænker og tænker.. og håber inderligt, at vedkommende vil skabe en mindre diskussion med mig. For jeg er interesseret i at vide hvad denne person ser, som det rigtige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar