tirsdag den 9. oktober 2012

Skønt

.. at have været oppe og træne for første gang i meget, meget lang tid. Jeg har lidt lyst til at gøre det, allerede igen, i morgen. Jeg fik gået/løbet (ikke hurtigt, ikke meget). Jeg steppede, roede, cross-fittede, trænede baller + lår. Bagefter mødtes jeg med K, der glædeligt var med på en mini-kur. En kombination af alt muligt, men vigtigst af alt.. Mindre sukker i dagligdagen! Derfor har vi købt sukkerfri lakridser (tak til min stedmor for idéen), sødme halløj, til vores græske yoghurt. Et alternativ til slik! Men morgenboller (med kerner) er der blevet købt. I morges spiste jeg to hamberrygsmadder med agurk oven på. Drak en kop kaffe og drog af sted mod børnehaven. Det er ret lækkert med denne nye ændring i kostplanen, for jeg kan allerede mærke en ændret energi. Om det er placebo eller den ægte vare, det ved jeg ikke rigtig. I hvert fald har jeg sovet længe i nat, da jeg mødte 9:15 i morgen. Oven i hatten har det været en god dag, med en stor madpakke. Vitaminpillerne er også kommet frem igen, så det er på tide at skabe en nogenlunde regelmæssig og skemalagt hverdag. I hvert fald hvis jeg ikke skal falde over det hurtige, eller nemme. Chokoladebar, kaffe, smøger med videre. Det er ikke nogen sund rutine, hverken for humøret eller blodsukkeret. Jeg har heller ikke været sur på arbejdet eller efter arbejdet i dag.Trætheden er ikke så hård ved mig, som i går. Jeg glæder mig allerede til dagens aftensmad, som består af tomat, gulerød, majs og peberbøf. Ingen kulhydrater til aften. Dermed ikke sagt, at de skal helt ud af billedet. Morgenmad og frokost bliver nok som altid. Kulhydrater. Enten i form som havregryn. all-bran eller brød.
Det er rart at se frem til maden og jeg har en helt anden appetit på livet. Mine smagsløg savner udfordring og en eller anden overvældende følelse. Det kommer forhåbentligt snart.Uh, hvor er det bare rart med noget positivt at se frem til. Ikke nok med det, så cykler jeg jo uanset hvor jeg skal hen.
Sidst men ikke mindst har jeg givet mig selv lov til at drikke et glas saftevand. For jeg er sgu en sukkergris. Ud over alle grænser! Og det er svært at skære det helt væk. Smøgerne er heller ikke kvittet. Det må også vente. Én ting af gangen. Først konditionen, energiniveauet og vægten. Dernæst resten. Jeg vil helst ikke tage munden for fuld.
Det er i hvert fald en super rar følelse jeg har i mit sind lige nu. Den motion og tanken om, at ændre min krop i den retning, hvor jeg føler mig lækrest, det er en dejlig følelse! Lad det fortsætte! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar