lørdag den 6. oktober 2012

Nørrebro

Sidder lige nu med et glas rødvin. Det er virkelig lækkert at sidde i storbyen og nyde en efterårsaften, hos 'svigerfar'. Dagen i dag har været regnfuld og solrig, uden nogle negative følelser. Alting virker brusende skønt og jeg har det bare fantastisk.
Jeg begynder, dag for dag, at føle mig som mig. Det er helt perfekt - hvis noget da er perfekt? For samtidig skal der jo være denne hårdfine balance. En blanding af skønheden og udyret. Tilværelsen er nok ikke så rosenrød, som jeg altid har drømt om. Så derfor drog jeg mod København, med blodrøde læber, for at se på skønheden i, at bure dyr inde. Det er på den ene side ubehageligt og trist, at tænke på, at disse dyr er indespærret, grundet underholdning. Ligesom dyrene i cirkus eller lignende. Det er tragisk og ubehageligt. Jeg hader det, og samtidig nyder jeg, at kunne se på disse smukke skabninger. For de giver en viden og et pust af "anderledeshed".
Jeg tænker på alle de dyr der må ofre deres liv, for deres pels, stødtænder eller horn. Det er forfærdeligt, at vi udrydder dem, på grund af deres udseende - eller deres udseendes såkaldte "værdi" i menneskeøjne. Mere vil have mere. Det er en forbrydelse!
Ja, nu kan det godt være at rødvinen har fået ben at gå på, for mine hænder lader mine fingre taste løs på tastaturet, og min hjerne får frit spil. Hvilket egentlig er en vidunderlig følelse.
Tonerne fra Dire Straits er skønne, mens rødvinen varmer mine kinder og duften af pasta og kødsovs fylder den fine lille lejlighed. Nørrebro. Du er nu dejlig her i mørket, med vinduerne som øjne i natten. Lysene der fører vejen frem i mørket.
Jeg kan rigtig godt lide det, lige nu og her. Brønshøj. Du er meget, meget velkommen. Frygten er mindsket. Jeg har det godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar