mandag den 1. oktober 2012

Glæden ved livet

Så blev det mandag. Og hvilken dag! Det har været en fantastisk weekend, fuld af kærlighed.
Fredag blev nydt med venner og veninder. Lørdag blev et skønt bryllup sat i verden, hvor min låne faster og hendes mand atter forenede deres kærlighed med ringe og "ja".
Søndag var det K's fødselsdag, hvilket blev fejret sammen med hans familie, hjemme hos hans far. Det var super hyggeligt og rigtig familie-lækkert. Jeg har virkelig haft en god weekend. Udover det, så går det også godt på arbejdet. Men jeg er blevet forkølet. Æv, æv, æv!
Der er ikke så meget at skrive lige nu, men følte lige for en minimal opdatering. Det kan være der kommer lidt billeder eller andet i morgen.
I hvert fald har jeg en fantastisk og nærmest flyvende følelse i dag.

Ikke nok med det, så har jeg i længere tid brændt efter en samtale med min ekskæreste. Min verden har været meget fokuseret på vores brud og (i min optik) det drama der har været, som efterskælv. Men nu er det som om jeg kan ånde lettet ud. Det virker langt mere overskueligt, det hele. Jeg ser hvordan det sørgelige tankespind får ro.
Det er nemmere at fokusere på de følelser, der er værd at have i fokus. Jeg er meget, meget glad og endnu mere glad for K's og mit forhold. Fordi der nu er langt mere plads til det. Jeg kan ikke forklare det ordentligt, men nogle ting er gået lidt for stærkt og det har strammet skruen lidt for meget. Ikke nok med det, så har det også skabt et pres og en uklar følelse om, hvad der var rigtigt og forkert. Men nu er det som om, at jeg ligesom har fundet vejen - eller hvordan jeg skal forklare det.
For jeg ved godt hvordan mit liv er og skal være, men har på en eller anden måde holdt mig selv for nar, det sidste lange stykke tid. Blandt andet fordi jeg ikke har kunne få mit ord igennem. Det hele er blevet trukket ud og alting har virket uhåndgribeligt for mig.
Jeg har brug for at have noget, som jeg kan tage op og mærke/føle på. Jeg er en person der har brug for noget konkret. Jeg vil langt hellere have et "nej", end at blive ignoreret eller selv må regne det ud. For, for mig at se, så skal man kunne kommunikere - selv når man ikke vil kommunikere.
Det er vigtigt at udtale sig om det man mener og føler, eller i det mindste gøre det klart for alle individer, hvad der skal ske eller ikke skal ske.
Jeg er meget sensitiv og meget tænkende. Jeg kan skabe kaos i mit hoved, i løbet af ingen tid. Men nu er det som om at farverne kommer frem. Jeg drog fra København af, og hjem, med en dejlig følelse i min krop. Nu er jeg lettere rustet til mit "nye liv". Jeg har afsluttet noget. Noget der for mig har været ekstremt vigtigt at få afsluttet, og som jeg har kæmpet for i lang tid. Ikke nok med det, så er det rart at vide, at min ekskæreste og jeg ikke er adskilt som uvenner, ej heller som venner. Men at vi kan stå i samme rum, da vi har fælles venner. Dette betyder meget for mig. For negativ stemning er for mig, nedslidende. Derfor glæder dette mig også.
Nu er det på en eller anden måde på plads, på sin rette hylde. Jeg kan forholde mig til det, og det har rigtig stor betydning for mig.
Så nu er min tro på det kommende liv, rigtig skønt. Og jeg kan give K's og mit forhold hele fokusset. Hvilket der for mig, er det aller vigtigste.
For jeg er sikker på, at vi på et eller andet tidspunkt bliver mere og mere ensrettet. Ikke enige, men et andet ord, som jeg lærte i lørdags. Vi komplimenterer hinanden. Hvilket jeg vil vende tilbage til på et andet tidspunkt. For nu vil jeg nyde, en aften, sammen med K.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar