søndag den 14. oktober 2012

Flytterod og sommerfugle

Nu er der kun 2½ uge til vi bliver Københavnere. Jeg har sommerfugle i maven. Det bliver vildt godt at komme ind i noget større. Kærestepar med kat. Åh, hvor er det spændende! Lige nu suser følelserne rundt i min krop og jeg er rigtig glad. Det bliver bare helt vildt godt at komme derind. Jeg glæder mig rigtig meget til at lade mit hygge-indretter-humør flyde i lejligheden. Stearinlys, farver og plads. Det er som en lille-pige drøm.
Det bedste af det bedste er sgu pladsen og katte-tilladelsen. Jeg kan slet ikke forstå, at vi kommer til at må lovligt, alle tre. Lige nu bor vi på de 27 kvm, hvor det kun er Kalle der har adresse her + der er ikke husdyrs tilladelse. Jeg glæder mig til at se mit eget navn på døren, samt at vide, at Hera bor der lovligt.
Jeg kan slet ikke beskrive hvor godt det bliver og jeg glæder mig som et lille barn glæder sig, til juleaften. Hvilket minder mig om, at der faktisk heller ikke er lang tid til jul og hele gaveracet. Hvad skal der købes og hvad skal der ikke købes? Hvordan skal det ikke blive. Suk, hvor er det hele bare .. spændende! Jeg føler virkelig, at jeg starter på et helt nyt liv. Kalle, Michelle og Hera. Det er fantastisk!
Omkring fjorten dage i den lille kolonihave, lidt længere til arbejder, mørkere morgener, men intet internet. Hvilket bliver ganske rart. Fjernsyn og aften-hygge. Te og tv.
Fredag har jeg en aftale med en kammerat, da Kalle skal være sammen med hans far og bror - en sønne+farnings-tur. Hvilket lyder super dejligt. Men jeg tør ikke helt være alene hjemme ude i kolonihaven, så har arrangeret noget drenge/pige hygge med computer, film og mad. Det glæder jeg mig også til.
Sidst men ikke mindst .. eller faktisk først? Skal jeg lige igennem en 38 timers arbejdsuge. Det bliver okay, men også hårdt. Jeg er så udmattet i weekenderne lige fortiden. Møde tidligt og halv-sent fri. I morgen skal jeg møde klokken 06:45. Det bliver lidt hårdt, nu hvor morgenerne og aftenerne er blevet mere og mere mørke. Dagene virker kortere. Samtidig har det også sin charme. Hvilket er super fantastisk!
Jeg føler lige nu, at jeg har så meget at skrive om, uden egentlig at have noget at skrive om. Skørt, men herligt. I hvert fald har jeg en dejlig følelse i min krop lige nu. Trods kaotisk flytterod og mangel på diverse løsninger, som i sidste ende bliver løst på den kreative måde. Lækkert! Oven i købet har jeg verdens bedste kærester, med det vildeste overskud og største smil. Han kan altid skabe lyset i mørket, uanset hvordan situationen er. Jeg elsker ham for hans overblik, overskud og energi. Jeg elsker ham for den han er! Vi har det bare så godt sammen.
Jeg er sikker på, at sommerfuglene vil flyve os sikkert til Brønshøj. Hvor der er vilje, er der vej. Vi har i hvert fald viljen og livet med os. Det er fantastisk!
Må alle få en fantastisk start på den kommende uge. God ferie til de mennesker, der skal have efterårsferie. Ellers vil jeg ønske alle en god arbejdsuge - ligesom mig selv. Jeg forstår jer. Det er første gang i mange år, at jeg ikke har ferie. Det skal jeg lidt fatte, men det er ikke så slemt. Når der ikke er lektier hver dag og ikke er arbejde i weekenderne, så overlever man snildt en uges arbejde, og ingen ferie.
Jeg glæder mig til julehjerter og pebernødder. Selvom vi kun er i Oktober måned, så er jeg i julestemning allerede. Jeg glæder mig til at samles med min familie og se dem, med den her helt særlige stemning. Jeg er egentlig ligeglad med religionen, men hvor er det skønt, at man kan ses ved en særlig lejlighed, med følelsen af familiehed og kærlighed.
Lige nu er jeg i en overflod er kærlighed, glæde og ro. Varme kinder og trygheden. Kalle og jeg, i vores lille lejlighed, med musik og hygge. Hera der sover i fodenden. Det er rart at sidde blandt flyttekasser og vide, at alt rodet er til, for noget bedre. Vi har udsigt mod noget større og bedre. Vores lejlighed. Dog kun leje lejlighed.
Den dag vi kommer til penge, skal vi købe os vores eget. Det glæder jeg mig til. Men først og fremmest: til vores eget lille hjem i Brønshøj.
Tænk at jeg skulle blive Københavner! Suk, fremtiden er ikke til at gætte. Sådan er det jo. Jeg elsker mit liv rigtig højt.

Carpe Diem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar