onsdag den 17. oktober 2012

Almindelig, anderledes dagligdag

Lige nu sidder jeg på en netcafé i Roskilde, sammen med Kalle. Vi har lige brugt 1½ time på at spille LoL (League of Legends). Et spil, som vi har rimelig godt gang i til hverdag, men ikke pt, idet vi intet internet har. Oven i hatten hører jeg nu Infected Mushroom, mens jeg tjekker e-mail, facebook og mødeplanen for de næste par dage. I forhold til arbejde.
Det er sgu meget sjovt denne slags cafémiljø. Det oser af fedme og bakterier og er i det hele taget klamt. Tung og svedig lugt. Svag lugt af røg fra røg-kupéen. Folk der snakker på kryds og tværs omkring diverse spil, som de enten spiller individuelt eller sammen. Ret fascinerende. Og jeg kan lide det! Det oser af computerspils-nørder, der alle har hver deres interesse. Piger som drenge. Mest af alt drenge. Der har lige været en SFO/klub herinde med to pædagoger. Holdet var blandet pige/drenge-hold og det er sgu fedt at se, hvordan det hele kan lade sig gøre. Hvordan de alle sammen var utilfredse med at skulle forlade stedet, klokken 16:30. Men sådan er det jo! Der er nogle computerinteresserede i os alle sammen. Faktisk har jeg altid godt kunne lide det, men det er først de senere år, at det er blomstret op, i den lidt mere drengede afdeling.
Left 4 Dead, LoL, Counter Strike - alle sammen af stor interesse. Men mest af alt LoL. Før i tiden spillede jeg ret meget The Sims, hvilket jeg stadigvæk er glad for. Jeg tror aldrig jeg bliver træt af det. Play Station er heller ikke kedeligt. FiFa, Little Big Planet, Need For Speed og så videre. Ja, det er sgu hyggeligt. Jeg tror også det er fordi det er blevet gjort til noget spændende på hjemmefronten. Da jeg var yngre havde min søster og jeg et helt gamer-rum, hvor vi kunne se film og spille play station (Play Station 1), som vi ville. Bubble Shooter, Tarzan, Toy Story, Græs Rødderne - ja, børnespil! Min far har også altid været en aktiv gamer i forhold til Krigsspil. Så det er jeg opvokset med, sammen med min interesse for fotografering. Ja, man arver vel nogle interesser fra sine forældre?

Ikke nok med det! Så bor vi jo i den lille kolonihave, hvilket er helt fantastisk. Der er et køkken, der er sofa, fjernsyn, seng. Der er plads! Hera hygger sig. Hun løber rundt som en skør lille kat. Turen til Roskilde er heller ikke lang på cykel, så motionen bliver vedligeholdt på det punkt. Det er super lækkert! Vi går også forholdsvis tidligt i seng. Hvilket jeg nyder godt af. Egentlig troede jeg, at det ville tage omkring 30 minutter at komme på arbejde, men turen er kortere. Så det er en luksus følelse.
I dag fik jeg fri halv tre, hvor jeg egentlig troede, at jeg havde fri klokken fire. Det passede mig helt perfekt. I dag blev lejligheden også overdraget. Så nu bor vi ikke længere bag de fire vægge.. Rummet på de 27 kvm er fra nu af ikke en del af vores liv. Vi venter spændt på at kunne flytte til Brønshøj. Der er ikke længe til! Det bliver fantastisk.
Jeg har allerede vænnet mig til lidt mere plads. Men badeværelset lige nu er en kæmpe luksus. Vi får slet ikke den samme mulighed, før om lang, lang tid.
Nøøøjj hvor jeg synes der er meget at skrive om, på trods af, at der egentlig ikke er noget at skrive om. Jeg kan ret godt lide bare at skrive løs lige nu. Det er også anderledes at være ude fra de sædvanlige rammer. Med et headset på og bag en skærm, i et fremmed rum, føler man sig pludselig anonym og fri, på en helt anden måde. Det giver lidt livsglæde. Jeg glæder mig sgu til at komme i gang med skriveriet. Jeg tror jeg vil sætte mig på en café en dag, bestille en kop kaffe og ellers bare taste løs. Skrive en historie. Det er min store passion, ud over fotografering.
Det er en lyst, som jeg lidt er holdt op med. Mest af alt fordi jeg har været så træt af alting. Men det kan egentlig være at jeg skal starte i kolonihaven. Varm kako og min bærbar.

Faktisk hyggede vi os, Kalle og jeg, rigtig godt i går aftes. Vi lavede varm kakao med kogende vand og lidt mælk, så den blev lidt cremed. Så sad vi i sofaen med hver vores bog. Jeg sidder stadigvæk med The Hunger Games. Efter den skal jeg i gang med Camilla Läckbergs: Fyrtårnet. Jeg elsker hendes serie og har læst alle bøgerne indtil nu.
Plus den bog jeg har fået af Kalle - den skal jeg altså også i gang med. Så der er nok at se til. Efterår + vinter er også lige årstiden til læsning. Hyggestunder indendørs.
For nettet er jo blevet en rimelig almen faktorer der spiller ind i dagligdagen. Dog synes jeg ikke det er en kæmpe mangel. For man finder på så meget andet at lave. Kolonihaven gør det også langt mere hyggeligt. Der er en have hvor jeg kan stille mig og ryge en cigaret. Der er katten, som kan fise rundt mellem det ene og det andet rum (på trods af, at der er småt).
I aftes lå hun på mit bryst, mens jeg læste bog. Det var en dejlig og behagelig situation. Hun spandt mens jeg lå der og åd side for side i bogen. Skønt!

I morgen skal jeg møde klokken 8.15, så jeg kan sove liiiidt længere, end i dag. Det bliver godt nok. Nå, men der er jo masser af se til og jeg tror jeg vil fortsætte min skriveri derhjemme.

2 kommentarer:

  1. Dit liv virker utrolig tomt og ligegyldigt, når du kan få det at sidde på netcafe til at fylde SÅ meget og lyde SÅ kedeligt.

    SvarSlet
  2. Jeg tror bare jeg er fascineret i de små ting her i livet. Desuden føler jeg ikke at mit liv er tomt og kedeligt, men beriget af mange andre ting. Det var blot det jeg ønskede at ydre mig om.

    Hvad gør da et livt rigt og gyldigt? Eller godt og spændende? :) Det vil jeg gerne høre fra dig.

    SvarSlet