onsdag den 5. september 2012

Hvad skete der lige..

.. for energi-niveauet?

Oprydning, overskud og skabelse af en levebar tilstand.
Normalt er det ikke de ting jeg gør mig i. Faktisk overhovedet ikke. Men jeg har lige fået en kæmpe stor, helt enorm lyst til at rydde op i min lille bitte lejlighed. Gøre det strålende klar og overskuelig. Muge ud, finde poser frem hvori jeg vil smide mit tøj og og sende det afsted til den tredje verden.

Mit undertøj ligger ude i badeværelsets håndvasken, i vand og sæbe. Jeg har fundet en bøjle hvorpå jeg har bundet snor og papirskugle, som legetøj til min kat. (Der i øvrigt var mere en lykkelig over, at se mig efter en laaang dag alene hjemme. Kæle, kæle, kæle).

I dag har jeg været på besøg hos en veninde der bor på "Spritten" i Roskilde. Det var rart endelig at se hende, da jeg har haft et ret nært familie-mæssigt forhold til hende. Min ekskæreste er hendes ekstrabror, så derfor har vi ligesom været meget relaterede, på sin vis. Udover det, var hun i forvejen en god veninde, så det gjorde forholdet lidt stærkere, at være "i familie". Det forhold har vi (lykkeligt vis) stadigvæk. Hendes lejlighed er en dejlig 1-værelses, med det kønneste vindue og højt til loftet. Jeg nød atmosfæren og hendes måde at holde ro og orden på alting. Det smittede af på mig, hvilket fik mig til at suse rundt efter vasketøj og egentlig ønske mig, at have en fridag i morgen. Men arbejdet kalder (sådan så der kan komme mad på bordet). Det er jo også et plus!

En mindre positiv ting er, at jeg ikke kan finde mit kamera. Det ærgrer mig rigtig, rigtig meget. Jeg er en person, der elsker at fotograferer. Gerne hele tiden. Derfor savner jeg det ekstremt meget. Oven i det, så føler jeg at alting er fotograferbart lige fortiden. Måske hænger det godt sammen med, at jeg savner det pokkers turist-kamera. Nå, men det positive er, at der er endnu større grund til at rydde op.
Desuden trænger jeg til at danne mig et overblik, over alt hvad vi ejer, inden det hele skal pakkes ned. Om der er ting der skal smides ud, hvad vi kan bruge, hvad der er overflødigt og så videre, og så videre.
Jeg er begyndt at tænke mere fremdadrettet. Jeg vil gerne have en struktureret fremtid. Ikke nødvendigvis en fremtid, der skal gå fuldstændig skemaplanlagt, men en fremtid hvori min hverdag hænger godt sammen. Jeg glæder mig til, at brødkniven altid er, hvor brødkniven skal være, f.eks.
Lige nu har jeg hverken styr på mig selv eller hvor pokker mine rene underbukser er.
Det kan være ekstremt frustrerende, i en situation hvor man bor på 27 kvm., sammen med sin kæreste og kat. Til gengæld har vi det super dejligt sammen, hvilket kun gør tilværelsen og livet meget lettere.
Faktisk elsker jeg den måde vi kan leve sammen på. Selvom det hele er småt, firkantet og ekstremt rodet, er det kærligt, hyggeligt og rart. En lille base eller ø, mit i travlhed og voksenliv. Det nyder jeg og sætter stor pris på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar